جشن بزرگ انقلاب در سایه سار ولایتمداری هرمزگانی ها
  • سیاسی

  • بهمن 22، 1398 - 18:55


انقلاب شکوهمند اسلامی نقطه عطفی در راه تحقق آرمانها ، ارزشها و منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.این پیروزی ماندگار در تاریخ آمال و آرزوهای دشمنان را که قصدشان نابودی تمدن هزار ساله ایران اسلامی بود نقش بر آب کرد.

به گزارش دریای اندیشه؛ملت شریف و متحد ایران بالاخص مردم هميشه در صحنه و دریا دل استان هرمزگان يكبار در راهپيمايي بزرگ 22 بهمن شركت کردند.

آنها با نیروی ایمان و اراده عزمشان را جزم کرده و با تمام قوا اسلحه شان را برای نبرد با جهانخوران زمانه آماده کردند ، تا برای همیشه دستهای ابر قدرت هایی همچون آمریکا را از دخالت در امور کشورمان کوتاه کنند و این تحول بزرگ تاریخی دستاورد ارزشمندی محسوب می شود.  

هزاران لاله عاشق در راه استقلال و آزادگی جان شیرینشان را فدای وطن کرده تا ایران عزیزمان رنگ و بویی سرشار از تازگی و حیات به خود گیرد. راهپیمایی سرنوشت ساز 22 بهمن تیر ترکشی بر پیکره ناجوانمردانه بیگانگان و مهر سکوتی بر لبهای طرفداران نظام شاهنشاهی بود. .

امسال چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی مصادف با چهلمین روز از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ملقب به ( سردار دلهاست ). روح بلند و ملکوتی ایشان به ملکوت اعلی پیوست تا هزاران قاسم سلیمانی در سراسر ایران ، از خواب غفلت بپاخیزند و فتنه دشمنان زمانه را خنثی سازند.

در این برهه تاریخی با گذشت چهل و یک سال از پیروزی شکوهمند در برابر دژخیمان خانگی (رژیم شاهنشاهی)، بر ابهت و اقتدار ایران بیش از پیش افزوده شده و ملت غیرتمند ایران امنیت و آرامش خویش را مدیون خون پاک شهیدان انقلاب است.

آحاد جامعه ایران اسلامی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی ، ارتش ، بسیج مردمی ، سپاه و سایر ارگانهای دولتی با شجاعت و اقتدار در مراسم بزرگ راهپیمایی 22 بهمن ماه شرکت کرده و این امر مهم را یک تکلیف الهی قلمداد کردند.

ملت ایران با اتحاد ، همبستگی ، انسجام ملی و با حضور در راهپیمایی شعارهایی با مضمون میثاق با آرمان‌های و ارزش های انقلاب و همچنین شعار های ضد آمریکایی و استکبار جهانی را سر می دهند.

جشن انقلاب اسلامی هر سال نسبت به سالهای دیگر با صلابت و شکوه بیشتری برگزار می شود و خبرنگاران مختلف از اقصی نقاط دنیا در چنین روز غرور آفرینی به کشورمان آمده تا شاهد قدرت ، وحدت ملی و انسجام فرهنگی باشند و اخبار مرتبط با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن را انعکاس دهند.

یکی از شاخص های مهم انقلاب اسلامی مذهبی بودن این انقلاب در تمام سطوح است. شعارهای انقلاب ، استقلال آزادی و احیای ارزش های اسلامی می باشد. افرادی که در کنار امام خمینی (ره) جمع شدند یا در مدارس دینی درس خوانده یا علایق و گرایش های دینی داشتند.

کسانی که با انگیزه های غیر مذهبی و از روی اجبار با انقلاب همراه شده بودند پس از پیروزی انقلاب  اسلامی خیلی سریع صف خود را از نیروهای انقلابی جدا کرده و در مقابل نظام نوپای جمهوری اسلامی قرار گرفتند.

انقلاب بزرگ اسلامی با سایر انقلاب هایی که در جهان رخ داده بسیار متفاوت تر است. این قیام باشکوه به‌عنوان حرکتی مبتنی بر احیای عزت انسانی و هویت اسلامی در جهان شناخته شده است. قیامی که با اتکا به اراده مردم و پیروی کردن  از فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی با اقتدار، نقش اسلام را در عرصه‌های مختلف، پیش چشم جهانیان، برجسته ساخت.

از جمله عوامل مهم پیروزی انقلابی اسلامی ایران از قبیل مقاومت ، وحدت و همبستگی بین اقشار، وحدت کلمه ، عنایت خدا و قدرت معنوی ، از خود گذشتن و به لقا الله تقرب جستن و.... است.

کشور عزیزمان در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز قرار دارد، و اینجاست که می‌بایست مردم عزیز با بصیرت لازم در صحنه انتخابات بنا به وصیت امام خمینی (ره) نیز بوده شرکت نمایند، تا از ورود عناصر خود فروخته و دنیاطلب که کرسی مجلس را محل مطامع غیر اخلاقی خود قرار داده‌اند، جلوگیری نمایند.

گزارش فاطمه درویش پور