جشنواره عودنوازان بندرخمیر در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت شد
  • فرهنگی

  • شهریور 12، 1398 - 11:20


 

به گزارش روزنامه دریای اندیشه ،پس از چندسال برگزاری و میزبانی جشنواره عودنوازان خلیج فارس در شهر بندرخمیر، این جشنواره به تقویم سازمان فرهنگ و ارشاد استان راه یافت و بدین ترتیب این جشنواره هر سال در تاریخ معین توسط اداره فرهنگ و ارشاد استان در بندرخمیر برگزار خواهد شد‌.

شهرداری بندرخمیر که به دنبال تبدیل عود به برند موسیقی شهر بندرخمیر است، با حمایت کامل از برگزاری جشنواره عودنوازان در سال های اخیر، راه اندازی خانه عود و ساخت المان عود در پی تحقق این ایده بوده است.

بندرخمیر از این پس مرکز عودنوازان استان خواهد بود و این جشنواره را در سطوح مختلف منطقه ای، ملی و بین المللی میزبانی خواهد کرد.

حضور استاد علی رادمهر از عودنوازان برجسته کشور در این شهر، برگزاری موفق چند جشنواره عودنوازان، مشارکت بالای گروه های داوطلب، تعامل سازنده شهرداری و شورای شهر، انجمن موسیقی شهر و اداره ارشاد بندرخمیر به عنوان حامیان محلی این جشنواره از دلایل اصلی کسب این موفقیت محسوب می شوند.

به زودی جلسات هماهنگی اجرایی این جشنواره با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار می شود.

 *پیش بینی می شود این جشنواره در آبان ماه و در هفته وحدت در سطح منطقه ای برگزار شود و شهرداری بندرخمیر در نظر دارد افتتاح رسمی خانه عود و رونمایی از المان زیبای عود در سطح شهر را در آن رویداد انجام دهد.*

جای دارد از *دکتر کمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان* که با حمایت خود نقش اساسی را در تصویب نهایی این جشنواره داشتند و همچنین *استاد رادمهر و حاج آقا قنبری رئیس ارشاد بندرخمیر* بابت پیگیری مجدانه، صمیمانه قدردانی نمود.