قایق دراگون بوت هرمزگان طعمه حریق شد/وعده هایی که عملی نشد
  • فرهنگی

  • خرداد 10، 1399 - 09:05


ایسنا/هرمزگان رئیس هیئت قایقرانی استان هرمزگان گفت: صبح روز جمعه نهم خرداد ماه یکی از قایق های دراگون بوت واقع در حوضچه قایقرانی بطور کامل در آتش سوخت.

جمشید رئیسی تختی در گفت و گو با ایسنا، افزود: قایقرانی که یکی از پرمدالترین و مقام آورترین ورزش های استان هرمزگان می باشد و هرساله افتخارات زیادی را تقدیم استان می کند، متأسفانه دارای پیست و مکان تمرینی درخور و مناسب نیست.

وی ادامه داد: از آنجایی که این استان جز استان های با بیشترین مرز آبی است، جا داشت قسمت کوچکی از این کرانه به ورزش های آبی اختصاص می یافت ولی علی رغم قول های مساعد مسئولین، تاکنون این امر محقق نشده است.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: تاکنون چندین مکان توسط مسئولین شهری جهت تمرینات قایقرانی در نظر گرفته شده است که هیچ کدام از این اماکن فضای اختصاصی قایقرانی نبوده و صرفأ قسمتی از ساحل بوده و فقط اجازه جانمایی کانتینرها به این هیئت داده شد و فاقد برق، آب، سالن، رختکن و حتی سرویس بهداشتی بوده و پس از پیگیری های فراوان اجازه ساخت، دیوارکشی (حتی فنس کشی)، حق آب و حق برق داده نشد.

رئیسی تختی اضافه کرد: مسئولین همواره نسبت به قایقرانی لطف داشته و حمایته ای خویش را انجام می دهند ولی موضوع پیست مناسب همچنان به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های هیئت قایقرانی به قوه خویش باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقی که روز گذشته افتاد برای اولین بار نبود و آخرین بار هم نخواهد بود، خاطرنشان کرد: از مسئولین استدعا دارم به منظور حفظ جایگاه این رشته ورزشی و همچنین حفاظت از تجهیزات موجود و آرامش روانی مربیان و ورزشکاران تا ساخته شدن پیست که چندین سال طول خواهد کشید، اجازه ساخت، دیوارکشی، حق آب و برق به این هیئت داده شود.

رئیس هیئت قایقرانی استان هرمزگان عنوان کرد: نبود فضای اختصاصی برای قایقرانی و واقع شدن این رشته در فضای عمومی ساحل از یک طرف و عدم امکان قرار دادن قایق های دراگون بوت در کانتینر (به علت بلندای طول قایق ها) از طرف دیگر، باعث شده است همگان به قایق های دراگون بوت دسترسی داشته باشند که این موضوع، مسئله نگهداشت و امنیت تجهیزات را به خطر انداخته است.
وی در پایان اظهار کرد: درصورتی که فضایی اختصاصی جهت قایقرانی، اجازه دیوارکشی، حق آب، حق برق  و سایر اختیارات به این هیئت داده شود می توان از عواقب بعدی جلوگیری کرد