کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی: شدت فعالیت موج بارشی در هرمزگان کاسته شد
  • اقتصادی

  • دی 14، 1400 - 06:22


کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از شدت فعالیت موج بارشی در مناطق شرقی استان کاسته شده است و وقوع بارش ها در ساعت آینده در برخی نقاط استان و مناطق دریایی به صورت پراکنده است.

به گزارش دریای اندیشه مجتبی حمزه نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از ساعت بعد از ظهر و شب (امروز سه شنبه) نیز از میزان ابرناکی آسمان مناطق شرقی هرمزگان کاسته می شود.
وی، پدیده شاخص جزیره های خلیج فارس و مناطق ساحلی هرمزگان در امروز سه شنبه را وزش باد نسب شدید شمال غربی و جنوب غربی پیش بینی کرد که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
به گفته کارشناس هواشناسی هرمزگان، سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق دریایی قابل ملاحظه و به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید که توصیه می شود شناورهای سبک از رفت و آمدهای دریایی به‌ویژه خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
حمزه نژاد گفت: باد شدید در مناطق دریایی استان هرمزگان تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و در این مدت احتمال اختلال در رفت و آمدهای دریایی پیش بینی می شود.
وی یادآورشد: روز پنجشنبه احتمال رگبار پراکنده باران و افزایش سرعت باد در برخی نقاط شرقی استان هرمزگان است.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته جاری کاهش ۲تا چهار درجه ای دمای کمینه در استان هرمزگان مورد انتظار است.