خدمت به مردم، امر به معروف و نهی از منکر حرف اول را می‌زند
  • اقتصادی

  • دی 14، 1400 - 08:54


امام جمعه شهر بندرپل؛

خدمت به مردم، امر به معروف و نهی از منکر حرف اول را می‌زند

 امام جمعه بندرپل با بیان این که خدمت به مردم و امر به معروف و نهی از منکر حرف اول را می‌زند، تاکید کرد: خدمت، انسان را مردمی و پشت میز نشینی و ریاست‌طلبی  انسان را از خدا و مردم  دور می‌کند.

به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از خمیر؛ شيخ حسین بازماندگان روز دوشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ در مراسم ختم قرآن که به مناسبت دومین سالگرد شهادت مظلومانه و جانسوز سردار دلها سردار سپهبد شهید سلیمانی در محل دفتر امام جمعه بندرپل برگزار شد، گفت: ما وظیفه داریم در گرفتاری ها همچون سردار و سید شهیدان مقاومت شهید سلیمانی یار مردم باشیم و در صحنه حاضر شویم تا بتوانیم در راستای اجرای وظایف بندگی، انس الهی و اجتماعی نیز داشته باشیم.

وی افزود: ما باید مؤمنين و مؤمنات را متذکر بشویم و به آنها بگوییم  با دیده باز به مسائل دینی و اجتماعی بنگرید و آنگاه خواهید دید که خدا در قرآن چطوری خوبیها و منکرات را به ما معرفی کرده است. 
خدا به هر چه امر کرده، معروف و از هر چه نهی کرده، منکر است. انسان برای رسالت الهی همیشه باید ناظر بر صحنه و بالنده باشد. البته این حسن فعل کافی نیست بلکه انگیزه تعیین کننده است و انگیزه باید کار برای خدا باشد، در راه خدا باشد و حرکتش به سوی حرکت الهی  باشد و انسان همواره سالک الی الله باشد.
شيخ حسین بازماندگان اضافه کرد: در میان اوامر الهی، دستورات اجتماعی و سیاسی و فردی و خانوادگی وجود دارد و خدا به وسعت زندگی ما برنامه داده است که در میان همه این برنامه های جان افزا، مسئله خدمت به مردم وامر به معروف و نهی از منکر حرف اول را می زند.
وی افزود: خدمت به مردم نه با گزارش گرفتن و عکس گرفتن ، بلکه با میان مردم رفتن و درد مردم را دیدن، با دست لمس کردن و حس کردن  میسر می شود. ما بعنوان مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی رحمت و هم محبت را نسبت به مردم ابراز بداریم و همگان را  دوست داشته باشیم.
بازماندگان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر عمومیت دادن به وظیفه ذاتی انسان است تا رحمت را در جامعه بگسترد و جامعه را از منکرات مصون بدارد.

 کاهش دردهای مردم مصداق بزرگ امر به معروف است

وی اظهار کرد: در اسلام هر ارزشی معروف است و هر ضد ارزشی منکر است. تلاش برای برقراری ارزش ها در همه ابعاد و تلاش برای زدودن جامعه از همه ناپاکی ها مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

شيخ حسین بازماندگان تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر فقط لفظ و کلام نیست، بلکه عمل به برنامه ریزی و حساب و کتاب برای تحقق ارزش هاست.

وی با استناد به روایتی از حضرت امام علی (ع) که فرمود قوام شریعت به امر به معروف و نهی از منکر است، اضافه کرد: امر به معروف از جهاد برتر است. چون جهاد موانع را از سر راه بر می دارد اما امر به معروف و نهی از منکر امر تحقیقی است.
شيخ حسین بازماندگان افزود: ما باید در کشور و استان به کمک  ستادامر به معروف و نهی از منکر بشتبابیم ،تا بتوانیم و بتوانند معاونت اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری را ایجاد کرده و راه اندازی کنیم که تا  از لحاظ اجتماعی و ارتباط با مردم بیشترین فعالیت را داشته باشیم  که موجب گسترش فعالیت ها می شود و این گسترش همان امر به معروف و نهی از منکر است که مد نظر خدا و پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله است.
امام جمعه شهر بندرپل ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک ظرف اجتماعی است که می تواند همه اقدامات شرعی و اسلامی و مدنی   را تحت پوشش قرار دهد.

در این نشست شیخ حسین بازماندگان بیان کرد: بنده بعنوان امام جمعه بندرپل درخواستی که از مسئولین محترم دارم این هست که در بعضی از شهرها و شهرستان ها بالاخص در شهرستان بندرخمیر و شهر بندرپل دفتر امر به معروف و نهی از منکر را راه اندازی نمایند  تا بتوانیم از ظرفیت نیروهای جهادی در امر به معروف و نهی از منکر به نحو احسن استفاده نماییم.