خون شهدای بیگناه و بی‌دفاع هواپیمای مسافربری ما در خلیج فارس هدر نخواهد رفت
  • اجتماعی

  • تیر 14، 1400 - 14:02


امام جمعه شهرستان بندرلنگه  درحرم حضرت معصومه(س):
خون شهدای بیگناه و بی‌دفاع هواپیمای مسافربری ما در خلیج فارس هدر نخواهد رفت

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در حرم حضرت معصومه (س) گفت: هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای بازخوانی جنایات آمریکا علیه مردم ایران و جهان و افشای چهره زشت آمریکاست، خون شهدای بیگناه و بی‌دفاع هواپیمای مسافربری ما در خلیج فارس هدر نخواهد رفت و اجازه نخواهیم داد آن جنایت فراموش شود و به فضل خدا انتقام آن را خواهیم گرفت.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از بندرلنگه به نقل از  روابط عمومی دفترامام جمعه شهرستان بندرلنگه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه امشب در حرم حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم ، اظهار کرد: من از خطه ی افتخار امیز و خونگرم هرمزگان خدمت شما زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) رسیده‌ام تا در روز جنایت ددمنشانه امریکایی‌ها در حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران و شهادت ۲۹۰ سرنشین بیگناه و بی‌دفاع ان اعلام کنم این فاجعه فراموش نشدنی است و ما هنوز داغدار عزیزانمان هستیم.
وی افزود: این واقعه ناجوانمردانه باعث تقویت ارادت مردم به جمهوری اسلامی و افزون شدن کینه آمریکا در دل‌های ما شده است.
امام جمعه شهرستان بندرلنگه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر سخنرانی می‌کرد با اشاره به تفسیر آیه ۲۱۷ سوره بقره اظهارداشت: قرآن از عداوت و دشمنی همیشگی جبهه کفر با اسلام و تلاش همیشگی انها برای بازگرداندان مسلمانان از مسیر حق خبر می‌دهد.
 حجت الاسلام اسماعیل نیا تاکید کرد: جمهوری اسلامی تحقق آرزوی اولیاء الهی در طول تاریخ است. بر این اساس و باتوجه به اصل مسلم بیان شده در آیه، تمامی دشمنان اسلام پشت سرابلیس جمع شده‌اند و با انواع ابزارهای نظامی فرهنگی اقتصادی خود به جنگ جمهوری اسلامی امده اند و در ۴۲ سال قبل از هیچ تلاشی برای براندازی نطام اسلامی فرو گذار نکرده‌اند.
معاون پیشین حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: در این طرح شیطانی ، آمریکا به عنوان شیطان بزرگ پیشگام اقدام علیه جمهوری اسلامی است.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: آیا اظهارات صریح مسئولان امریکا در۴۰ سال قبل مبنی بر آرزوی پایان جمهوری اسلامی و اختصاص اعتبارات سالیانه باهدف براندازی نطام ما را نمی‌بینند آیا نتیجه سرسپردگی قذافی صدام به امریکا را ندیده‌اند آیا در همین چند روز قبل اوج حقارت رییس جمهور یک کشور که کاملا تسلیم اوامر امریکاست را نمی‌بینند که در سفر به آمریکا مجبور می‌شود با تاکسی از فرودگاه به محل جلسه برود؟ این واقعیت امریکای جنایتکار است.
امام جمعه شهرستان بدرلنگه تصریح کرد:  ۱۷ هزار شهید ترور ، ویرانی کشورهای اسلامی عراق افعانستان یمن فلسطین سوریه لبنان و….چهره پلید امریکا را نشان داده است اما متاسفانه برخی مسئولان هنوز دلبسته به امریکا هستند و رفع مشکلات را در گروی ارتباط با آن می‌دانند.
وی تاکید کرد: اما گام دوم انقلاب با استقرار دولت انقلابی و مسئولان انقلابی قوای سه گانه، روزگار درخشش انقلاب اسلامی خواهد بود و دیگر از پالسهای دشمن شادکن خبری نخواهد بود. ما پیروزیم اگر دین خدا را یاری کنیم ، ما پیروزیم اگر دشمن را انگونه که هست بشناسیم ، پیروزی ما قطعی است اگر ولایتمدار باشیم و مطیع محض ولی امر باشیم.
 حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت: هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای بازخوانی جنایات آمریکا علیه مردم ایران و جهان و افشای چهره زشت آمریکاست.خون شهدای بیگناه وبی دفاع هواپیمای مسافربری ما در خلیج فارس هدر نخواهد رفت و اجازه نخواهیم داد آن جنایت فراموش شود و به فضل خدا انتقام آن را خواهیم گرفت.
 در پایان این سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل نیا  بمناسبت روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) و روز شهادت ان حضرت به روایتی ، به ذکر مصائب آن حضرت پرداختند