کشف ۵۰۰ میلیارد ریالی تقلب در پرداخت عوارض گمرکی
  • فرهنگی

  • مهر 21، 1399 - 09:57


با تلاش کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان یک پرونده ۵۰۰ میلیارد ریالی تقلب در پرداخت عوارض گمرکی شناسایی و کشف شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان روز گذشته(۲۰ مهرماه) در جمع خبرنگاران، در تشریح این خبر گفت:  کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی و با هدف تحقق شعار امسال  تخلفات گسترده از سوی چند شرکت در زمینه واردات قطعی و عدم پرداخت عوارض  را احصا و پیگیری موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

سردار غلامرضا جعفری بیان کرد: کارشناسان عملیات ویژه پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با مقام قضایی طی یکسال تلاش شبانه روزی کلیه اسناد مربوط به ۱۳۳ فقره کوتاژ شامل اسناد پرداختی، گواهی مبدا، فاکتور، قبض انبار و اسناد حمل جمع آوری کردند که در بررسی ها مشخص شد شخصی به هویت معلوم  از طریق افراد وابسته و واسطه های متعدد بدون گذاشتن هیچ ردی از خود با پرداخت مبالغ ناچیز اقدام به اخذ کارت بازرگانی برای اقشار ضعیف و کم سواد کرده و با این روش شرکت هایی صوری تاسیس کرده است.

    این مقام انتظامی استان اظهار کرد: کلیه اسنادمربوطه طی جلسات متعدد با کارشناسان گمرک تجزیه و تحلیل و مورد بازبینی و کارشناسی قرار گرفت که  مشخص شد شرکت های مذکور با روش های متقلبانه از پرداخت ۵۰۰ میلیاردریال عوارض گمرکی فرار کرده اند. 
                                                                                                                 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به دستگیری ۳ متهم در این زمینه و معرفی متهمان به مراجع قضایی، تصریح کرد: پلیس با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت عمومی و اقتصادی تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت سایر نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرایم، در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشکوک در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.