معضل ناتمام آسفالت شهرستان جاسک
  • فرهنگی

  • آذر 15، 1399 - 08:46


توسعه و آبادانی یک شهر نیازمند مهندسی خلاقانه است زیبا سازی ایجاد خیابان های مناسب و آسفالت خیابان از مزیت های مهم در مدیریت شهری می باشد.
شهر جاسک به قدمت بالایی که دارد خیابان ها و معابر شهری این شهر بندری که پایتخت طلایی مکران بشمار می رود نامناسب است .
چاله هایی در وسط خیابان وجود دارد در بعضی مواقع این چاله ها موجب بروز حادثه و همچنین موجب از بین بردن جلوبندی خوردروها و کله کردن موتور سیکلت ها می شود .
با توجه به بارندگی هایی که در فصل زمستان انجام می شود خیابان های  شهر و محلات جاسک تبدیل به استخر می شود مانند محله سرریگ - مقسا - سرکله - یکبنی - لوران و مسکن مهر این معظل عینا قابل رویت و مشخص است و موقع بارندگی مردم و اهالی محلات ذکر شده گرفتار آب های سطحی بارندگی می شوند .
رانندگان خوردروها به علت از بین رفتن جلو بندی خودروهایشان متحمل خسارت می شوند .
به گزارش خبرنگار ماازبندر جاسک ؛  محمد یکی از رانندگان جاسکی که  سرویس شهری را انجام میدهد گفت : هیچ شهری بمانند جاسک آسفالت خیابانهایش بی کیفیت نیست چاله در وسط خیابانهای شهر جاسک آنقدر زیاد است که ماباید در سال ۲ الی ۳ بار جلوبندی خود را تعویض و تعمیر کنیم ، گرانی قطعات خودرو یکطرف وجود چاله ها در خیابان های شهر یکطرف که موجب شده فشار به ما رانندگان وارد شود به شهرداری و شورای شهر مراجعه می کنیم جواب می دهند بزودی اینکار انجام می شود .
وی افزود : سه سال از عمر شورای  شهر گذشته تاکنون هیچ کاری برای رفع معضلات خیابان های شهرستان جاسک انجام نشده در حال حاضر شهر دار هم نداریم مشکلات خود را کجا بازگو کنیم؟
در همین رابطه یکی از تعمیرکاران وسیله نقلیه در جاسک به خبرنگار ما گفت : متاسفانه عدم نظارت و مهندسی دقیق موجب شده خیابانهای این شهر از آسفالت های بی کیفیت استفاده کنند چون اکثر رانندگانی که برای تعمیر جلوبندی خودرو خود به تعمیرگاه مراجعه میکنند از میزان فرمان - شکستگی بلبرینگ و کمک های فرمان خودرو متحمل خسارت شده اند
.
این تعمیرکار اضافه کرد: شورای شهر که نماینده مردم هستند درجواب این مشکل همیشه یک پاسخ دارند؛ بودجه نداریم برای آسفالت تمام خیابان های شهر .
شهروندان جاسکی دیگری گفت : در محله ما چاله های زیادی در وسط کوچه وجود دارد موتور سیکلت های زیادی  رفت و آمد میکنند و در بعضی مواقع راکبین موتور سیکلت ها به علت وجود این چاله های بزرگ زخمی می شوندوبه علت جراحات زیاد به مرکز استان اعزام می شوند.
این شهروند در ادامه گفت : در شهر جاسک علاوه بر نامناسب بودن آسفالت خیابان های شهر  و محلات کنده کاری انجام می دهند که یا متعلق به طرح آب - برق - مخابرات است بعد از اتمام طرح های مذکور خیابان ها مجددا آسفالت می شود ولی از آسفالت بی کیفیت استفاده می شود که بعد از گذشت مدتی موجب ایجاد چاله ای بزرگ می شود در موقع بارندگی نیز به دلیل عدم لایه روبی کانالهای آب های سطحی بیشتر محلات دچار آبگرفتگی می شود و در بعضی از محلات آب باران مانند دریاچه جمع می شود .
شهروند جاسکی یاد آور شد : در ایام زمستان نیز هستیم شهرداری و شورای شهر جاسک نسبت به روکشی آسفالت خیابان ها و بازگشایی کانال های آب های سطحی برنامه ریزی و اقدام نمایند انتظار مردم شهر جاسک از نماینده عال دولت در شهرستان جاسک و شورای شهر این است حداقل بفکر روکش آسفالت مناسب و با کیفیت خیابانها و محلات این شهر باشند ، وضعیت نامناسب آسفالت و خیابانها و وجود چاله های بزرگ در وسط خیابان های شهر بندری جاسک زیبنده نیست. حتی در بسیاری از روستاهای این شهرستان موقعی که وارد می شویم خیابان های آن روستا از آسفالت نا مناسبی برخوردار هستند چرا حال و روز خیابان های شهر به این حالت می باشند بطوری که در بعضی از محلات قدیمی شهر جاسک چندین سال است خیابان ها خاکی هستند و هیچ آسفالتی را ندیده اند. این شهروند در پایان سخنان خود گفت : اگر شهرداری و شورای شهر جاسک برنامه ای مدون برای آسفالت خیابان ها و کوچه ها و روکش آسفالت اجرا می کرد بیشتر خیابانهای این شهر زیبا از داشتن آسفالت مناسب برخوردار می شدند ،حق مردم این شهر است از خدمات شهرداری در تمام زمینه ها استفاده کنند آسفالت کردن خیابانها کمترین کاری است که شورای شهر و شهرداری برای مردم جاسک .
در همین موضوع حسین روشنی نائب رئیس شورای شهر جاسک به خبرنگار ماازبندر جاسک گفت : در زمان تصدی شهردار سابق برای روکشی و ترمیم آسفالت خیابانهای سطح شهر ومحلات با دو پیمانکار قرارداد منعقد کرده است باعزل شهردار سابق عملیات آسفالت کردن خیابان های شهر جاسک متوقف شده .
وی افزود : حتی این دو پیمانکار نصف هزینه روکشی آسفالت خیابان های شهر جاسک را دریافت کرده اند ولی تا هنوز این کار متوقف است چندین جلسه شواری شهر به دو پیمانکار برگزار کرده است و در خصوص شروع روکشی آسفالت تاکید شده است .
وی در ادامه سخنان خود گفت : بنده به عنوان عضویی از شورای شهر دغدغه شهروندان جاسکی را در خصوص نبودن آسفالت مناسب در خیابانها و محلات را قبول دارم و آسفالت خیابانها در شان مردم این شهر نیستد حتما به جد پیگیر این موضوع هستیم تا قبل از پایان سال بایستی این کار شروع شود .
وی یاد آور شد : مشکلی که ما در شهرداری داریم نبود شهردار است مدت دوماه است شهردار سابق جاسک توسط شورای شهر عزل شده است و شهردار جدید از سوی شورای شهر پیشنهاد شده کارهای اداری و قانونی آن پیگیری و دنبال می شود امیدوارم بزودی حکم شهردار جدید امضا شود تا امورات شهرداری در خصوص توسعه عمران شهری شتاب بگیرد .
حسین روشنی گفت : برای مشکل آب های سطحی چند محله شهر جاسک برنامه ریزی کردیم و در موقع بارندگی چند محله جاسک به علت ساخت و سازهای غیر مجاز دچار آب گرفتگی می شوند و این مشکل را حل خواهیم کرد در موقع بارندگی چند محله در شهر جاسک دچار مشکل هستند .
نائب رئیس شورای شهر جاسک گفت : باید بیشتر تلاش کنیم مشکلات مردم شهر جاسک را پیگیری و حل و فصل کنیم ، ما متعهد هستیم به عنوان نمایندگان پارلمان شهری از حق مردم دفاع کنیم و شهری زیبا و در خور شان مردم داشته باشیم .

در پایان لازم بذکر است : از ورودی شهر جاسک تا تمام محلات مرکز شهر جاسک آسفالت خیابان ها از بین رفته و تبدیل به چاله های بزرگ شده شهرداری و شورای شهر در این مدت قادر به انجام آسفالت خیابان ها در شهر و محلات جاسک نشده است.
گزارش از آقای حیدری خبرنگار دریای اندیشه از جاسک