مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: ۱۸۰ هنرمند هرمزگانی در نوروز ۱۴۰۱ عازم اردوهای راهیان نور می شوند
  • فرهنگی

  • اسفند 28، 1400 - 05:11


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: نخستین اردوی راهیان نور هنرمندان و اهالی رسانه استان با حضور ۱۸۰ نفر در رشته های مختلف از چهارم تا هشتم فروردین ۱۴۰۱ انجام می شود.

به گزارش دریای اندیشه ،اسمعیل جهانگیری در تشریح برنامه های نوروزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: تاریخ شروع اردوی راهیان نور هنرمندان هرمزگان  پنجشنبه چهارم فروردین ۱۴۰۱ ساعت هفت صبح از محل گلزار شهدای بندرعباس واقع در بلوار راه آهن می باشد. 
وی بیان داشت: مقصد اردوی هنرمندان هرمزگانی در  استان خوزستان(سرزمین نور)،اروند رود و منطقه فاو ،شلمچه و منطقه ی عملیاتی فاو و غیره است که در این مناطق رزمندگان هرمزگانی در دفاع از این مرز و بوم غیرت مندانه و سلحشورانه جنگیدند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان اظهارداشت:  اردوی راهیان نور هنرمندان هرمزگان که با عنوان(رهپویان آوینی در مکتب سلیمانی) برگزار می شود، که هدف آن آشنایی با مکاتب و محورهای فکری و عقیدتی انقلاب اسلامی در حوزه ی  فرهنگی هنری از جمله مکتب شهید آوینی در بخش تولید آثار و مکتب شهید سلیمانی در بخش اعتقادی و ولایت مداری را فراهم سازد.
وی ادامه داد: اردوی راهیان نور و حضور در مناطق دفاع مقدس و لمس این خاک مقدس که با خون هزاران شهید تطهیر یافته است بدون شک تحول آفرین و الهام بخش است و مطمئن سرآغاز جریانی پویا در حوزه ی فرهنگ و هنر خواهد شد.
جهانگیری ضمن تاکید بر اهمیت اردوی راهیان نور  ابرازداشت: این حرکت ارزشی با هدف تجدید میثاق جامعه ی فرهنگ،هنر و رسانه هرمزگان با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس و آشنایی بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای هنرمند هرمزگان است.
وی بیان داشت: 
وی افزود: در این سفر مقدس زمینه های لازم برای حضور فعال هنرمندان و اهالی رسانه در نظر گرفته شده است و هر فرد یا تیمی که بیشترین خروجی تولید محتوا را در رشته های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای در فضای مجازی از این سفر داشته باشد هدایای ویژه در نظر گرفته شده و در اولویت حمایت های حوزه فرهنگ قرار خواهند گرفت.