محمد آشوری: راز ماندگاری دریای اندیشه سختکوشی است
  • فرهنگی

  • بهمن 05، 1398 - 06:31


 
محمد آشوری در مراسم هجدهمین سالگرد تاسیس روزنامه دریای اندیشه اظهار داشت : اولین نشریه ای که در استان هرمزگان پا به عرصه وجود گذاشت، روزنامه صبح ساحل بود. 
به گزارش دریای اندیشه ،عضو هیئت ریئسه مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت نام و یاد مرحوم کرمی و دبیری نژاد که هر دو نقش مهمی در توسعه فرهنگی هرمزگان داشتند و به نوعی رسالت روشنگری را ایفا کردند گفت : زیر ساخت اقتدار ملی کشور ، اقتدار فرهنگی و ماهیت انقلاب فرهنگی است.
وی افزود:  من افتخار داشتم در حوزه مطالعات فرهنگی فعالیتی را  تحت عنوان اقتدار فرهنگی و حقیقی که محصول کار جمعی بود ، انجام دادم 
آشوری با بیان اینکه نقش نشریات و رسانه در فرآیند توسعه نقش مثبت و اثر گذاری است  یاد آور شد :  مطبوعات و رسانه در فرآیند توسعه نقش مثبت و اثر گذاری دارند  و این نقش باید از ناحیه کسانی که در کسوت مسئولیت های مختلف هستند و هم از دیدگاه مخاطبینی که بدنبال اثر بخشی نشریات در بهبود وضعیت جامعه ای که در آن قرار دارند، این نقش باید پذیرفته شود، زیرا  ارزیابی این باور در حوزه اجتماعی ما به میزان حمایت از شکل گیری و استمرار کار رسانه ای بر می گردد.. 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید از مدیرمسئول این روزنامه به دلیل ماندگاری و فعالیت در عرصه رسانه هرمزگان تجلیل شود گفت : استقامت و پایداری و ماندگاری دریای اندیشه به ما پیامی میدهد مبنی بر اینکه با تمام سختی موجود می شود کار رسانه ای را انجام داد،  اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ اقتداری داشته باشیم در وهله اول باید حتما زیر ساخت های آن را آماده سازی نماییم. در وهله دوم درک دقیقی از شرایط عمومی کشور داشته باشیم و در وهله سوم اصحاب فرهنگ را تکریم کنیم و چتر حمایتی گسترده باشد.  
وی در ادامه سخنانش عنوان کرد : رسانه و نشریات نوشتاری مانند سایر رسانه های دیجیتال پا به عرضه وجود گذاشتند. در این برهه تاریخی ما فرآیند جهانی شدن را طی می کنیم و رسانه دیجیتال نتوانسته جایگزین رسانه مکتوب شود. 
همانگونه که کتاب به عنوان محصول فرهنگی قابل اعتنا است و تحولات تکنولوژی نتوانسته کتاب را به محاق فراموشی بسپارد با تمامی مشکلات ، ماندگاری در این عرصه امتیاز بزرگی است. 
آشوری در پایان افزود: صیانت از عرصه مطبوعات فقط گفتار درمانی نیست موانع و محدودیت هایی را باید برسر راه برداریم. مطبوعات دارای جایگاهی است با هدف روشنگری و اطلاع رسانی که در راستای انعکاس مشکلات مردم در جهت رفع آنها خدمات را ارائه می دهند.