موفقیت 3 داور جوان جاسکی
  • اقتصادی

  • دی 09، 1400 - 10:29


نوید باستان‌، مهرداد بابیزان و عصمت شه دوستی سه نماینده جاسک در این کلاس حضور داشتند که توانستند امتحان دانش داوری و تست آمادگی جسمانی را با موفقیت پشت سر بگذرانند.
به گزارش خبرنگارما از بندرجاسک ؛ کلاس ارتقاء داوری سه به دو فوتبال که با حضور ۱۷ داور خانم و آقا از یکم دی ماه آغاز شده بود‌، چند روز پیش با حضور محمود رئیسی رئیس کمیته داوران استان‌، حسن رئیسی مشاور و پیشکسوت داوری و هاجر سلطانی زاده مسئوول چیدمان داوران بانوان استان در سالن همایش مجموعه هفت تیر بندرعباس به پایان رسید.
در این دوره سه روزه عبدالمجید معماری و علیرضا صفا‌، مدرسان هرمزگانی موارد مرتبط با داوری روز فوتبال و همینطور تست آمادگی جسمانی را برای داوران استان تدریس و برگزار کردند.
گفتنی است‌: در شهرستان جاسک ۴۰ نفر کارت داوری دارند که از این تعداد ۳۰ نفر بازی ها را قضاوت می کنند‌، دو داور درجه ملی و مابقی نیز در سایر سطوح قضاوت بازی ها را بر عهده دارند و همچنین پیش از این نیز رامین باسی و حسن بازرگان از داوران جوان این شهرستان در کلاس ارتقاء داوری دو به یک حضور یافتند.

تجدید میثاق کارکنان وظیفه 
گروه پدافند هوایی جاسک
 با آرمان های شهدا

به مناسبت یوم الله نهم دی جمعی از کارکنان وظیفه گروه پدافند هوایی شهید کشاورزی جاسک با حضور در گلزار شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید میثاق کردند.
به گزارش خبرنگارما ازبندرجاسک ؛ حجت الاسلام محراب فرحی رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شهید کشاورزی جاسک درحاشیه این مراسم با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند یوم الله ۹ دی به عنوان یک روز تاریخ ساز برای ملت ایران است، افزود: نهم دی سالروز حماسه آفرینی و حرکت تاریخی مردم به منظور تجدید میثاق با مقام معظم رهبری است؛ این روز مردم فهیم و مومن ایران اسلامی بصیرت و ولایتمداری خود را به معرض نمایش گذاشتند.

آغاز کاشت گیاه روغنی یاتروفا 
در جاسک

کارشناس زراعی و نباتات جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: کاشت گیاه روغنی یاتروفا در دو هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت جگین این شهرستان آغاز شده است.
به گزارش خبرنگارماازبندرجاسک ؛ عبدالرضا امیری افزود: پیش‌بینی می‌شود از هر هزار هکتار، ۵ هزار تن محصول برداشت شود هر میوه یاتروفا دارای ۳ دانه روغنی است که هر دانه آن حدود ۶۰ درصد روغن دارد.
وی در ادامه عنوان کرد: از روغن این گیاه برای تولید سوخت بیودیزل استفاده می‌شود و تفاله آن هم در صنایع دیگر از جمله خوراک دام کاربرد دارد، این گیاه توان رشد در بیابان‌های خشک جاسک و زمین‌های مرده با کیفیت پایین خاک را هم دارد و گیاه یاتروفا ۸۰ سال عمر می‌کند.
کارشناس زراعی و نباتات جهاد کشاورزی شهرستان جاسک در پایان یادآور شد: قرار است با توجه به شرایط کنونی منابع آبی و خشک‌ سالی در کشور، برای آبیاری این گیاه از پساب فاضلاب‌های شهری استفاده شود.