مرحله اول آموزشی پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در بشاگرد آغاز به کار کرد
  • فرهنگی

  • اسفند 19، 1400 - 10:24


مرحله اول آموزشی پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان بشاگرد هرمزگان با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور افتتاح شد.

به گزارش دریای اندیشه به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان، سرپرست فرمانداری بشاگرد اظهار داشت: افتتاح پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه بشاگرد یکی از کارهای خوب برای این شهرستان محروم به حساب می آید.

یعقوب دادعلی زاده ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بشاگرد تاکنون هزار و ۵۰۰ دانش‌آموخته داشته که اکثر این افراد در بخش‌های مختلف استان و شهرستان مشغول کار هستند و دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در کادرسازی این شهرستان داشته است.

وی اضافه کرد: شهرستان بشاگرد دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۹ هزار کیلومتر مربع پراکنده هستند و دارای ۹ هزار دانش آموز در حال تحصیل است.

فرماندار بشاگرد با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان، گفت: بشاگرد با قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا، تمام طول سال از آفتاب کامل برخوردار است و ظرفیت خوبی برای احداث نیروگاه خورشیدی در این منطقه وجود دارد و با توجه به اینکه این منطقه از بارندگی سالانه خوبی برخوردار است، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در زمینه کشاورزی نیز در این منطقه فعالیت کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان هم در این مراسم، گفت: یکی از آرزوهای جوانان استان هرمزگان و مردم بشاگرد، داشتن یک دانشگاه در این منطقه بود که این مطالبه امروز محقق شد.

احسان کامرانی ادامه داد: امیدواریم مراحل بعدی این پردیس دانشگاهی به سرعت تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

لازم به ذکر است، مرحله اول آموزشی پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان به عنوان اولین مجتمع آموزش عالی شهرستان بشاگرد، شامل یک ساختمان پنج کلاسه با ۳۷۵ مترمربع بناست و فاز دوم آن که در دست احداث است، شامل محوطه‌سازی، نیروگاه خورشیدی، مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشکده انرژی‌های پاک و غیره خواهد شد.

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح مرحله نخست آموزشی پردیس دانشگاه آزاد اسلامی بشاگرد، از سه نفر از فعالان تأثیرگذار در این پروژه با اهدای لوح، قدردانی کرد.

علیرضا جوان هوشیار، مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان پاییز، محمودآبادی، ناظر پروژه و پروین زاده، سرپرست کارگاه پروژه در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

این شهرستان محصور بینِ استان‌های هرمزگان و کرمان و سیستان و بلوچستان، با مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع در فاصله ۲۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و دارای ۲ شهر گوهران و سردشت و سه بخش مرکزی- گوهران –گافر و پارمون است.