نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی به میزبانی میناب هرمزگان آغاز شد
  • فرهنگی

  • اسفند 14، 1400 - 09:20


نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی دانش آموزی کشور به میزبانی شهرستان میناب از توابع هرمزگان آغاز شد.

به گزارش دریای اندیشه ،رییس برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی دانش آموزی و معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش شهرستان میناب روز شنبه در مراسم آغاز بکار این جشنواره اظهار داشت: چهار هزار و ۱۶۳ اثر دانش آموزی از ۳۲ استان کشور در تاریخ اول آذرماه تا ۲۵ بهمن ماه سالجاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

داریوش فدویان افزود: بعد از پالایش اولیه آثار بر مبنای مفاهیم آموزشی و هنری، از چهار هزار و ۱۶۳ اثر به ۱۰۰ اثر برتر رسیدیم و سپس ۲۵ اثر برتر به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند.

به گفته وی، این ۲۵ اثر از ۱۴ تا ۱۶ اسفندماه سالجاری مورد قضاوت سه داور کشوری قرار می گیرد و نفرهای برتر در مراسم پایانی این جشنواره در ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ معرفی خواهند شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش میناب اظهارداشت: این جشنواره بعد از ۱۵ سال به بلوغ کافی رسیده است و این آمادگی وجود دارد که جشنواره ملی تئاتر درسی به صورت یک گفتمان درسی بین المللی مطرح و برگزار شود.

فرماندار ویژه میناب نیز در این مراسم گفت: مشارکت  چهار هزار و ۱۶۳  دانش آموز در نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی این پیام را دارد که دانش آموزان خواستار ایجاد تنوع در آموزش و تغییر رویکرد آموزش از روش های سنتی به سمت و سوی روش های نوین و در قالب هنر می باشند.

مجید سلحشور افزود: این جشنواره همچنین با هدف جریان سازی مفاهم آموزشی در قالب هنر، در محل سالن آمفی تئاتر کانون دانش آموزی شهید عمرانی شهرستان میناب از ۱۴ تا ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

وی با اشاره به مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: ترویج و اتمام مکارم اخلاق دینی و اسلامی از اهداف و اصول مهم مبعث پیامبر گرامی بوده است و برای رسیدن به این هدف باید از تمام ظرفیت ها استفاده برد که به‌کارگیری از هنر در توسعه اخلاق اسلامی از ضروریات جامعه امروزی است.

فرماندار ویژه میناب اظهارداشت: تلفیق هنر با مفاهیم آموزشی و تربیتی، جذابیت، هیجان و انگیزه را به دنبال خواهد داشت و موجب ماندگاری بیشتر و انتقال آسان تر مطالب و مفاهیم خواهد شد.