نماینده ولی فقیه در هرمزگان: ارزش‌های انقلاب مورد هجمه دشمن است
  • فرهنگی

  • اسفند 18، 1400 - 09:37


نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: ارزش‌های انقلاب مورد هجمه دشمن است.

به گزارش دریای اندیشه به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، عصر سه شنبه در چهاردهمین نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان هرمزگان که با حضور رئیس شورای سیاسگذاری ائمه جمعه کشور، در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: برنامه مهمی که در استان هرمزگان طی یک سال مجموعه فرهنگی را درگیر کرده بود، تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور بود.

وی عنوان کرد: اولویت‌های این سند در ۱۲۵ اقدام ذیل ۵ اولویت تعیین شد و امروز نیز به صورت رسمی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با اشاره به ایجاد قرارگاه جهاد تبیین در استان هرمزگان، ابراز کرد: این سند در دوره جدید، دست‌مایه ما برای انجام امور فرهنگی خواهد بود تا هماهنگی و هم‌افزایی خوبی میان نهادهای مختلف ایجاد شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایش جهاد تبیین در مسجد جامع بندرعباس، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که قرارگاه جهاد تبیین و شبکه آن در شهرستان‌ها به زودی شکل بگیرد.

وی، با ذکر این نکته که برخی سوال می‌پرسند در حوزه جهاد تبیین چه چیزی را می‌خواهید، تبیین کنید؟ خاطرنشان کرد: اولین مساله‌ای که مورد هجمه دشمن است، راه امام (ره) است. دشمن مهم‌ترین ارزش انقلاب اسلامی را هدف گرفته است تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: ولایت فقیه چه به لحاظ مبنایی و چه به لحاظ مصداق یکی از محورهای جهاد تبیین است و باید تبیین در این زمینه در دستور کار باشد تا شبهه‌های جوانان برطرف شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به این نکته که نظام استکباری رو به افول است، خاطرنشان کرد: افول آمریکا و نظام استکبار جهاد به صورت کاملا منطقی قابل اثبات است و تبیین این موضوع نیز باید در دستور کار باشد.

وی، با اشاره به نقش جبهه مقاومت در تمدن‌سازی، عنوان کرد: بخش عمده هجمه دشمن به جبهه مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز کرد: دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام است که باید تشریح و تبیین اقدامات و عملکرد نظام مورد تاکید باشد؛ چراکه احساس ناکارآمدی نیز به انقلاب صدمه وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: تشریح حوادث انقلاب اسلامی از جمله تسخیر لانه جاسوسی، فتنه ۸۸، نقش مخرب جریان‌های غرب‌گرا و ... نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در صدد تطهیر رژیم منحوس پهلوی است که از طریق جهاد تبیین می‌توان این حقیقت را آشکار کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: دفاع مقدس مورد هجوم دشمن است و به دنبال تحریف واقعیات در این زمینه هستند که باید با انجام اقدامات فرهنگ‌سازی مناسب برای زنده نگه داشتن دفاع مقدس تلاش شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: تبیین حقیقت عدالت‌طلبی و آرمان‌خواهی که مورد تاکید حضرت آقا هم هست باید به یک خواست همگانی تبدیل شود. تشریح نحوه مطالبه‌گری و مفهوم آن نیز مورد تاکید است.

وی عنوان کرد: اسنادی مانند ۲۰۳۰، حقوق بشر، محیط‌زیست و ... که با هدف مقاصد خاصی توسط کشورهای استکباری طراحی شده است، به دنبال آسیب زدن به انقلاب اسلامی است که باید از دامن‌زادن به آن‌ها پرهیز کرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: نتیجه تمام هجمه‌های دشمن، نا امید کردن جامعه است و به دنبال این هستند تا مردم را از انقلاب نا امید کنند تا بتوانند اهداف خود را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: چهارده جلسه هم‌اندیشی استانی در طی ۲ سال اخیر برگزار شده و در کنار آن ۱۷ جلسه شهرستانی و منطقه‌ای نیز برگزار شده است؛ که این جلسات شهرستانی به منزله کارگروه‌های ذیل این جلسه تعریف شده‌اند.