نماینده ولی فقیه درهرمزگان: تحقق تمدن نوین اسلامی برای ما یک اصل است
  • فرهنگی

  • اسفند 11، 1400 - 10:02


نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: گام دوم انقلاب، تحقق مقدماتی بوده که در بعثت پیامبر اکرم(ص) مطرح شد. این امر نشان دهنده اینست که تحقق تمدن نوین اسلامی برای ما یک اصل است که بر دو

به گزارش دریای اندیشه به نقل از  خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در دیدار با نخبگان و علمای اهل سنت و شیعه بستک که در مدرسه دینی اهل سنت این شهرستان برگزار شد، مسلمانان یک زمانی در نقاط مختلف جهان، میدان‌دار عرصه علم، دانش و قدرت بودند، تصریح کرد: مسلمانان به برکت اسلام تولید قدرت کردند و ما نیز باید به برکت اسلام این قدرت را بازیابی کنیم.

وی با بیان اینکه نشر علم زکات علم است، خاطرنشان کرد: امروز جوانان ایرانیو از جمله بستک به دست توانای فرهیختگان این منطقه رشد خواهند کرد.

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: سطح توقع از بستک بسیار بالا است؛ چراکه این شهرستان به فرهیختگی شناخته شده است؛ نوع فعالیت‌های اقتصادی که در این منطقه در حال انجام است امید یک آینده روشن را به ما می‌دهد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تشریح کرد: امروز در بازدید از مجموعه‌های تولیدی بستک، تلاش‌های مردم این منطقه را از نزدیک مشاهده کردیم که البته این فعالیت‌ها کافی نیست.

جوانان محور گام دوم انقلاب هستند

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: جوانان ما امروز محور گام دوم انقلاب هستند که باید توسط شما در مسیر الهی قرار بگیرند؛ چراکه امروز با مهم‌ترین چالش روبرو هستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: در حوزه جهاد تبیین باید وارد تهاجمی شویم و به فضل الهی آینده‌ای روشن با دستان توانمند جوانان و با راهبری قشر فرهیخته ما رقم خواهد خورد.
بزرگ‌ترین سرمایه بستک، نیروی انسانی فرهیخته است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که با کمک فرهیختگان می‌توان ظرفیت‌های بستک را بالفعل کنیم، تصریح کرد: بزرگ‌ترین سرمایه شهرستان بستک، سرمایه فرهیختگی نیروی انسانی است که این ظرفیت می‌تواند در راستای پیشرفت و توسعه منطقه قرار گیرد.

وی، ضمن تاکید بر تدوین نقشه راه توسعه شهرستان، خاطرنشان کرد: نقشه راهی ذیل نقشه راه استان برای تحقق اهداف ترسیم شود تا از گرفتار شدن به روزمرگی جلوگیری شود.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های بسیار زیادی در شهرستان بستک وجود دارد و اقدام‌های بسیار بزرگی در حوزه‌های کشاورزی و غیره در حال انجام است و می‌توان با گسترش صنایع تبدیلی بسیاری از گره‌های شهرستان را باز کرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تشریح کرد: گسترش چرخه‌های تولید بسیار با اهمیت است و اگر به سمت تکمیل این چرخه‌ها و زنجیره‌های تولید گام برداریم، امکان خلق سرمایه بیشتری و توسعه ظرفیت‌های اشتغال وجود دارد و می‌توان گفت با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در این بخش، می‌توان توسعه اقتصادی را رقم زد.

وی، با ذکر این نکته که باید در راستای تحقق هر خانه یک کارخانه گام برداریم، عنوان کرد: بانوان ما در گذشته در اقتصاد خانواده سهم داشتند و نباید این سهم‌ را از آن‌ها گرفت. بسیاری از خانواده‌ها می‌توانند با تمرکز بر مشاغل خانگی نقش مهمی را در اقتصاد شهرستان ایفا کنند.

نقشه راه توسعه بستک برای پرهیز از روزمرگی تدوین شود

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: دیدار با مردم و اقشار فرهیخته مردم همواره یکی از مواردی است که مورد تاکید من قرار دارد و سعی می‌کنم که در سفرها این برنامه را به صورت ویژه در دستورکار قرار دهم.

وی، با ذکر این نکته که پیامبر اسلام (ص) جلوه و تجلی اعظم خداوند است، عنوان کرد: برای ساختن یک امت متناسب با بعثت، سختی‌ها و مشکلات زیادی تحمل شد تا امتی نمونه میان امت‌ها ایجاد شود، ما نیز باید با اتصال به مبعث، به دنبال ایجاد یک امتی باشیم که بتواند ایران و اسلام را به نقطه عزت و سربلندی برساند.