نماینده ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در جزیره هرمز منصوب شد
  • فرهنگی

  • تیر 25، 1401 - 09:00


نماینده ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در جزیره هرمز منصوب شد
با ابلاغ اسمعیل جهانگیری ، وحید امیری رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد بندرلنگه بعنوان نماینده ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در جزیره هرمز منصوب شد.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از بندرلنگه ، اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم معارفه که در بخشداری و با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان برگزار شد، اظهار کرد: بحث امامت و انتخاب آن از شئون اختصاصی خداست و هیچ کس حق دخالت ندارد و از این لحاظ جایگاه امامت والاتر از نبوت است.
وی به اهمیت جزیره هرمز اشاره کرد و افزود: هرمز جایگاه بسیار مهم و اثر گذاری دارد و یک پایگاه فرهنگی برای انقلاب محسوب می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: هرمز پشتوانه انقلاب بوده و هست و نقش آفرینی آن تنها به دفاع مقدس بر نمی گردد و در قبل از انقلاب هم مامن انقلابیون تحت تعقیب بوده است.
جهانگیری عنوان کرد: کارنامه جزیره هرمز در دفاع مقدس بسیار برجسته و بی نظیر است  و نداریم در کشور که 9 نفر از یک عضو خانواده در دفاع مقدس به جایگاه رفیع شهادت نائل شده باشند.
وی اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت جزیره هرمز آنچنان که در خور و شان و جایگاه آن است معرفی نشده است و هم اکنون نیز معاندین و دشمنان سعی دارند چهره غیر واقعی از هرمز به جامعه مخابره کنند و لازم است اقدامات ایجابی لازم را بوجود آورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مهمترین وظیفه هنرمندان را تبیین هویت واقعی هرمز دانست و گفت: در بحث سالم سازی جزیره هرمز  رعایت عفاف و حجاب باید در اولویت قرار گیرد.
جهانگیری افزود: با توجه به اهمیت جزیره هرمز برای نخستین بار نماینده ویژه معرفی شده است و از سوی اداره کل اختیارات کامل در حوزه نظارت، هدایت و حمایت را دارد.
وی در پایان بیان کرد: هنرمندان جزیره هرمز می توانند طرح های خود را در رابطه با سالم سازی جزیره هرمز ارایه و حمایت های لازم از آنها بعمل می آید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان پس از مراسم معارفه از زمین مجتمع فرهنگی هنری هرمز و همچنین ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره بازدید کردند.
وحید امیری دارای مدرک لیسانس علوم اجتماعی و سابقه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم، رودان، بندرلنگه و مسئولیت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی هرمزگان را در کارنامه خود دارد.