نیروهای مسلح کیش با ولایت فقیه تجدید میثاق کردند
  • اقتصادی

  • دی 09، 1400 - 06:15


همزمان نه دی :

نیروهای مسلح کیش با ولایت فقیه تجدید میثاق کردند

نیروهای مسلح مستقر در جزیره کیش همزمان نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور در مزار شهدای گمنام این جزیره با ولایت فقیه، امام راحل و شهدای انقلاب تجدید بیعت کردند.

به گزارش دریای اندیشه به نقل از ایرنا، این مراسم  که صبح امروز پنجشنبه نهم دی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد به مناسبت سالروز نهم دی به یاد رشادت های حافظان وطن قبور مطهر شهدا عطر افشانی و غبار روبی شد.

در این مراسم نیروهای مسلح مستقر در جزیره از جمله یگان های نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی با قرائت فاتحه و عطر افشانی قبور شهدای گمنام بار دیگر با آرمان های شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند و یاد و خاطره شهیدان گلگون کفن را گرامی داشتند.

در این آیین که به میزبانی فرماندهی انتظامی کیش برگزار شد نیروهای مسلح مستقر در منطقه شامل نیروهای سپاه ناحیه مقاومت، یگان حفاظت هواپیمایی، دریابانی سپاه پاسداران، فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی به همراه پلیسان افتخاری جزیره حضور داشتند.

 دی ماه سال ۱۳۸۱ پیکر مطهر پنج شهید گمنام گلگون کفن دوران دفاع مقدس که در مناطق جنگی کشور به امانت سپرده شده بودند به جزیره کیش منتقل و در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شدند؛ هم اکنون مزار این شهیدان زیارتگاه عموم کیشوندان و مسافران است.