واکسن آنفلوآنزا برای ۹ هزار زن باردار در هرمزگان تزریق شد
  • فرهنگی

  • مهر 21، 1399 - 10:17


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون از ۱۷ هزار زن باردار در استان که در سامانه سیب ثبت شده‌اند، به بیش از ۹ هزار نفر واکسن آنفلوآنزا تزریق شده است.

دکتر فاطمه نوروزیان عصر یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: از آنجایی که واکسن آنفولانزا برای همه زن های باردار انجام می‌شود لذا باید برای دریافت این واکسن هرچه سریع تر نسبت به نام نویسی در سامانه سیب اقدام کنئد.
وی بیان داشت: تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان هرمزگان نیز واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده‌اند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: از فردا دوشنبه توزیع واکسن برای تزریق به بیماران زمینه ای همچون مبتلایان به انواع سرطان‌ها، سیکل سل(کم خونی داسی شکل)، تالاسمی، ام اس، افراد دیالیزی، بیماری‌های تنفسی و بیمارانی که همزمان دیابت و فشارخون در استان آغاز می‌شود.
وی عنوان کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه ای ذکر شده پس از فراخوان با در دست داشتن کارت یا مدارک مربوط به بیماری خود به مراکز جامع سلامت هرمزگان مراجعه  و چنانچه پرونده الکترونیک ندارند در روزهای آینده در سامانه سیب نام نویسی کنند.
دکتر نوروزیان با اشاره به اینکه در هرمزگان به علت شرایط آب وهوایی و نداشتن موارد آنفلوانزا، نگرانی در خصوص تزریق و دریافت واکسن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: زمان واکسیناسیون برای سایر افراد نیز بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.