وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد :
  • فرهنگی

  • اردیبهشت 23، 1399 - 14:26


وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مدارس منحصرا برای رفع اشکال و پاسخ به سئوالات دانش آموزان بازگشایی می‌شود، افزود: در برگزاری آزمون حضوری، مدارس متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

 محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه ستادکرونا آموزش و پرورش که در ساختمان شهیدرجایی برگزارشد، با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی اظهار کرد: تلاش داریم تا تکلیف سال تحصیلی جاری را روشن کنیم تا آسیبی به سال تحصیلی آینده نرسد.

وی افزود: زمانی که تعطیلات سراسری مدارس بر اثر شیوع ویروس کرونا از اول اسفند ۹۸ آغاز شد، حدود ۷۰ درصد محتوای آموزشی به صورت حضوری ارائه شده بود لذا باید برای ادامه فرایند آموزشی و ارائه آموزش‌های۳۰ درصد محتوای باقی مانده تدبیری می‌اندیشیدیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای این موضوع روش‌های مختلفی را در دستورکار قرار دادیم و تمام محتوای باقی مانده از طریق تلویزیون و فضای مجازی به دانش‌آموزان آموزش داده شد. از آنجا که آموزش‌های تلویزیونی به صورت تعاملی نبود، شبکه شاد را راه اندازی کردیم و توانستیم ارتباط تعاملی بین دانش آموزان و معلمان برقرار کنیم و ارائه آموزش‌ها در شبکه شاد ادامه یافت.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از دانش آموزان به شبکه شاد پیوستند و فرایند آموزشی را از طریق این شبکه پیگیری کردند لذا بیش از ۱۲ میلیون دانش آموزان در شبکه شاد فعال شدند. همچنین تولید بسته‌های آموزشی و مکتوبات ویژه مناطق محروم نیز از دیگر روش‌هایی بود که در دستور کار قرار گرفت.