پرواز شاهین رودان در آسمان هرمزگان
  • ورزشی

  • اسفند 24، 1399 - 08:49


پرواز شاهین رودان در آسمان هرمزگان

باشگاه شاهین مهر رودان از دیرباز به کشف استعداد و تعلیم و تربیت فوتبالیست ها نوپای رودانی در هرمزگان شهرت دارد، باشگاهی که با قهرمانی چند روز قبل خود در لیگ برتر فوتبال جوانان هرمزگان نشان داد همچنان بر عهدی که بسته پایبند است.
دریای اندیشه، حامد آزادی: به گواه پیشکسوتان فوتبال رودان شاهین رودان در سال هزار سیصد شصت شکل گرفت، شاهینی که خیلی زود بال پرواز یافت و حالا در آستانه چهل سالگی همچنان در همین حوالی خوب اوج پرواز می گیرد.
شاهین رودان از دهه هشتاد با حضور محمد کریمی جان تازه ای گرفت، آنقدر بلند پرواز شد که پرورش نسل های فوتبالی بهشت جنوب با کار در تیم های پایه نشانه و لگو اش لقب گرفت.
نشانی که هم اکنون بیست ساله شده و از آن سال تا کنون شاید دسته دسته شاهین ها در باشگاه پر افتخار رودانی پرواز آموخته اند. پرویز کریمی یکی از همان شاهینی ها بود که خیلی خوب پرید آنقدر که تا سال های در آسمان لیگ برتر فوتبال کشور خوش درخشید.
و قطعا این راه برای رسیدن شاهین ها جدید با وجود مربی با علم و دانشی همچون محمد کریمی همچنان باز خواهد بود.
پرواز شاهین با جام
شانزدهم اسفند نودونه باری دیگر شاهین رودان از ورزشگاه تختی بندرعباس به پرواز درآمد، این بار جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال جوانان استان بار پرواز اش بود. جامی که با غلبه بر هم نام بندرعباسی اش طمع شیرینی دیگر برایش داشت.
در دیدار فینال لیگ برتر فوتبال جوانان هرمزگان دو تیم شاهین مهر رودان و شاهین بندرعباس در ورزشگاه تختی بندرعباس به مصاف هم رفتند.
حساسیت بالای این فینال تمام شاهینی سبب شده بود تا بازیکنان دو تیم با احتیاط کامل نیمه نخست را پشت سر بگذارند.
در نیمه دوم نیز مربیان دو تیم با انجام تعویض های خود سعی در تغییر نتیجه را داشتند و تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما تلاش شأن بی نتیجه ماند تا داور میدان با به صدا درآوردن سوت پایان بازی، آنها را برای برنده شدن به دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه دعوت کند.
وقت های اضافه زمان شکوفایی شاگردان محمد کریمی در شاهین مهر رودان بود، در دقیقه ۱۰۵ شایان داوری با ضربه سر توپ را به تور شاهین بندرعباس رساند تا برتری نماینده رودان بر تابلو نتیجه حک شود.
در ادامه کار بازیکنان شاهین بندرعباس برای جبران نتیجه سراپا حمله شدند اما این بازیکنان رودانی بودند که از غفلت آنان استفاده کردند و این بار پدرام گرجی نام خود را به عنوان گلزن فینال لیگ برتر جوانان هرمزگان مطرح کرد تا  آنها با برتری ۲ بر صفر خود جام قهرمانی را بالای ببرند.
آنالیز بسیار خوبی از حریف داشتیم
محمد کریمی مربی با دانش و کاربلد شاهین مهر رودان پس از این قهرمانی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش گفت: خود را برای حضوری مقتدرانه در رقابت های لیگ مناطق جوانان کشور آماده خواهیم کرد و قطعا با حمایت از جوانان شایسته آنها شایسته بودنشان را به اثبات خواهند رساند.
محمد کریمی در ادامه خاطر نشان کرد: آنالیز بسیار خوبی از حریف انجام داده بودیم و توانستیم تمامی برنامه را به بهترین شکل ممکن در این مسابقه به اجرا در بیاوریم.
کریمی گفت: در طول این فصل از مسابقات تیم جوانان شاهین مهر با یک ساختار دفاعی محکم سازماندهی شده بود و با ایجاد یک ساماندهی تیمی حریفان را یکی پس از دیگر با شکست بدرقه کردیم.
کریمی با قدردانی از زحمات نعمت عسکری مربی تیم جوانان شاهین گفت: آماده سازی بدنی بسیار خوبی که از سوی ایشان برای بازیکنان انجام شد رمز موفقیت آنان در این مسابقات بویژه در فینال بود.
فوتبالیست های جوان رودانی شایسته حضور در لیگ کشور هستند
وی ادامه داد: انشاءالله با یاری خداوند و حمایت متولیان امر فوتبالیست های جوان رودانی توانایی کسب سهمیه لیگ یک جوانان کشور را دارند چرا که این افتخار موجب ایجاد شور و اشتیاقی فراوان در بین فوتبالیست های رودانی خواهد شد.
نگاه ویژه مسوولان قابل تقدیر است
کریمی با تقدیر از حمایت ها رئیس دفتر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ، رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان ، مدیر اداره ورزش و جوانان و رئیس هیات فوتبال شهرستان رودان گفت: نگاه ویژه این بزرگواران به این تیم و فوتبالیست های جوان رودانی قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: این امر خیلی خوشایند است چرا که مسوولانی دلسوز و همراه و همگام را در کنار خود می بینیم.
این مربی با دانش رودانی افزود: قطعا این حمایت ها موجب افزایش روحیه و بوجود آمدن یک انگیزه منم برای کسب افتخاری دیگر خواهد شد و در این راه با برنامه ریزی دقیق قدردان بازیکنان نمان خواهیم بود که در شرایط سخت تیم راه به این قهرمانی رساندند.
وی تصریح کرد: در دیدار فینال هم با برنامه ریزی دقیق به مصاف نماینده بندرعباس رفتیم و جز یک مورد دیگر اصلا به تیم حریف موقعیت ندادیم و در مقابل بیش از ۷ موقعیت گلزنی ایجاد کردیم که اگر کمی با دقت تر عمل می کردیم شاید نتیجه به گونه ایی دیگر رقم می خورد.
مشکلات مانع از کسب موفقیت نشد
این مربی در پر افتخار رودانی بیان داشت: برای حضور در این مسابقات مشکلات خاصی داشتیم از جمله نبود زمین مناسب در شهرستان برای میزبانی که با همراهی رئیس اداره ورزش شهرستان مرتفع شد.
تنگنهای مالی موجب از دست دادن بازیکنانمان شد
کریمی یادآور شد: باشگاه شاهین مهر تقریبا همه ساله با حضور تیم ها پایه اش در تمامی رده های سنی ازنونهالان‌ تا امید در رقابتهای حضور پیدا می کند که امسال بنا بر شرایط تیم های نونهالان و جوانان در مسابقات این فصل پایه استان شرکت کردیم.
وی با بیان اینکه در ابتدای فصل مسابقات قریب به هفت بازیکن تاثیر گذار را به دلایل مختلف از جمله عدم توانایی در تامین هزینه‌های و شرایط مالی از دست دادیم، و وقتی بازیکن بواسطه نبود یک جفت کفش از تیم جدا می شود واقعا زیبنده فوتبال رودان و حتی باشگاه شاهین مهر هم نیست.
وی ادامه داد: مشکلات مالی حرف اول را در باشگاههای رودانی بویژه شاهین مهر رودان میزند نبود اسپانسر و حمایت کننده مالی همیشه فوتبال رودان را رنج می دهد و با توجه به اینکه سال های با همین شرایط خود را نگه داشته ایم این بار هم به میدان آمدیم.
عملکرد بازیکنان مصداق ایثار است
سرمربی شاهین مهر رودان با اشاره به برخی کمبود ها عملکرد بازیکنانش را مصداق بارز ایثار و فداکاری دانست و گفت: تمامی تمرینات این تیم در زمین خاکی برگزار شد، زمینی که حتی متعلق به خود ماهم نبود، جای دارد از مسوولان باشگاه عیسی بند ملا بواسطه این همکاری تشکر و قدر دانی ویژه داشته باشم.
وی خاطر نشان ساخت: همراهی و حمایت  آقایان دور اندیش ، خیراندیش، دهباشی، زاهدی و هوشنگ کریمی در سمت ها مختلف برای بازیکنان یک بمب روحیه بود چرا که آنان متفاوت از مسوولان گذشته با رسیدگی به مشکلات تیم نشان دادن مرد عمل هستند و زمینه ساز این قهرمانی شدند.
یاران همیشگی شاهین، همیشه آماده اند
وی در پایان با قدر دانی از یاران همیشگی شاهین مهر گفت: عزیزانی همچون مجتبی نیکبخت،مهدی مبارکی، حسین اقتداری، حسین الهیاری، ایمان نجفی،نعمت عسکری، میلاد احمد پور همواره با تلاش ها صادقانه شان‌ برای سربلندی نونهالان، نوجوانان و جوانان فوتبالیست شایسته رودانی تلاش خالصانه ای را می کنند.
وی ادامه داد: شاهین مهر اسپانسر یا حامی مالی ندارد و تنها با قناعت و مدیریت تیم را هر ساله به مسابقات می‌بریم و حتی با جمع آوری هزینه های شخصی گذشتن از حق خانواده این باشگاه هر ساله مدیریت می شود و حتی از دادن امکانات بسیار اولیه همچون البسه گرم، کفش و سایر امکانات اولیه ناتوانیم و کمک و حمایت از این جوانان زمینه ساز آینده ای روشن برای اعتلای نام بهشت جنوب و پویایی نسل آینده خواهد شد.