رده پنجمین استان فقیر زیبنده هرمزگان نیست/کاهش فقر با بودجه‌بندی مناسب در کشور
  • فرهنگی

  • مرداد 09، 1398 - 09:43


به گزارش روزنامه دریای اندیشه،محمد عبادی زاده در نخستین دیدار با امدادگران کمیته امداد استان، اظهار داشت: کمیته امداد، یکی از فاخرترین نهادهای انقلابی است که باهدف حمایت از محرومان و نیازمندان و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه تشکیل‌شده است.

وی افزود: با توجه شرایط اقتصادی، زیبنده استان نیست در زمینهٔ فقر جایگاه پنجم کشور داشته باشد که یکی از عوامل ایجاد این فقر عدم توجه در تخصیص بودجه‌بندی مناسب کشور است که این امر سبب ایجاد شکاف اقتصادی بین استان‌های مختلف کشور شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در ادامه اظهار امیدواری کرد: با ایجاد یک سازوکار مناسب جهت ایجاد عدالت در تخصیص اعتبارات به توسعه استان‌های کمتر برخوردار و محروم کشور کمک شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: به‌منظور تعالی و پویندگی هر چه‌بهتر نهادها و سازمان‌ها باید بر تعاملات دوسویه و مستمر مابین آن‌ها توجه ویژه‌ای کرد که در سایه این تعامل، سازندگی و پیشرفت کشور حاصل می‌شود.

وی در ادامه گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند سبب رونق اقتصادی استان شود که در همین راستا باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سطح استان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که آحاد مردم بتوانند شغل پایدار و مناسبی داشته باشند، این امر سبب ارتقاء سطح معیشتی مردم و نیازمندان استان خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس ضمن قدردانی از امدادگران در تشریح جایگاه کمیته امداد، خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، خدمت به محرومان و رفع مشکلات آنان است و خدمت‌گزارانی که در این شرایط اقتصادی مشغول خدمت هستند در نزد خداوند متعال جایگاه رفیعی دارند.

عبادی زاده در ادامه به نقش زکات در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ زکات می‌تواند یکی از راه‌های مؤثر در کاهش فقر و رفع مشکلات نیازمندان باشد که تحقق این امر نیازمند یک حرکت جهادی و انقلابی است و مسؤولان باید با گسترش فعالیت‌های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تلاش و همت ویژه‌ای به‌کارگیرند.

علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان نیز در این دیدار به بحث فقر در استان اشاره کرد و گفت: مسئله فقر استان نگران‌کننده است درحالی‌ که استان هرمزگان به‌عنوان پنجمین منبع تولید ثروت در اقتصاد کشور است و این امر زیبنده استان نیست که در جایگاه پنجم به لحاظ فقر قرار گیرد.

وی بیان داشت: توانمندسازی خانواده‌های نیازمند یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در زمینهٔ خودکفا شدن آنان است که در چند سال اخیر با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‌ها میزان ورودی نیازمندان به این نهاد افزایش‌یافته است که این امر مستلزم توجه ویژه مسؤولان به امر اشتغال پایدار و ایجاد برنامه‌ریزی مدون جهت توانمندی مددجویان است.