روابط عمومی یک عنصر قوی در پیشبرد اهداف سازمان است
  • سرمقاله اختصاصی

  • اردیبهشت 29، 1401 - 09:54


 

در دنیای امروزی روابط عمومی ها به عنوان عنصر قوی در رسیدن به اهداف و مقاصد و همچنین واسطه ای در برقراری ارتباط دو سویه و متقابل بین مخاطبین و مدیران ارگان ها می باشد.

سازمانها جهت تسریع در دستیابی به اهداف مورد نظر و رفع مشکلات مردم نیاز به یک ارتباط دهنده قوی دارند که روابط عمومی یا همان مغز متفکر سازمان بعنوان یکی از با ارزش ترین و مهم ترین عوامل موثر در سرنوشت ارگان یا موسسه مربوطه محسوب می شود. 

یکی از مواردی که روابط عمومی را به موفقیت نزدیک می کند اولین قدم شناخت محیط و سازمان است که باید به شناسایی و بررسی نقاط قوت و ضعف آن پرداخت.

همچنین بتواند ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین‌ را نزدیکتر نماید و با آگاهی دادن و شفاف سازی از عملکرد حوزه خود و اطلاع رسانی دقیق وظایف خود را به‌نحو احسن انجام دهد.

یکی دیگر از موارد موفقیت روابط عمومی ها ارتباط متقابل با رسانه ها می باشد که بعنوان دو عضو مکمل با داستن تعامل و برقراری ارتباط می توانند در راستای اطلاع رسانی و ارتباط دادن مخاطبین و سازمان ها جهت منافع دو طرفه و رفع مشکلات مردمی و کشور گام بردارند.

رسانه ها می توانند بعنوان یاری دهنده روابط عمومی ها بهترین فرصت ها برای نزدیک تر کردن ارتباط روابط عمومی با افکار عمومی فراهم نمایند.

هرچه ارتباط و همکاری بین روابط عمومی ها و رسانه ها تقویت شود انتشار فعالیت ها و اهداف دستگاه ها به شهروندان انتقال و اطلاع یافتن از مشکلات افراد و بررسی جهت رفع آن راحت تر انجام می شود.جایگاه و نقش مدیران روابط عمومی ها و میزان تاثیرگذاری آن ها بسیار حائز‌ اهمیت است و از مهمترین ملاک جهت پیشرفت داشتن‌ در این پست عشق و علاقه ، تجربه ، خلاقیت، ایده پردازی، ریزبین‌ بودن، توانمند بودن، خستگی ناپذیر بودن ، صبور بودن، متفکر ، اخلاق مداری ، خود پنداری، ارزش ، آینده نگری و ..... می باشد. که این موارد موجب کارکرد و خروجی مثبت سازمان می شود.همچنین یک روابط عمومی خوب بایستی جوابگو و اطلاع رسان پیام ها، برنامه ها، اهداف مورد نظر با مخاطبان باشد. و با شناخت کافی از ابزارهای پاسخگویی بتواند رضایت‌ مردم را جلب کند.