رسیدگی به ۲۷۸ پرونده تخلف شرکت ها و رانندگان حمل و‌ نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر
  • فرهنگی

  • مهر 15، 1399 - 10:58


یوسف عابدینی از رسیدگی به ۲۷۸ پرونده تخلف شرکت ها و رانندگان حمل و‌ نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش دریای اندیشه ؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای استان با اشاره به تخلفات فعالین حمل و نقل جاده ای در قالب آئین نامه رسیدگی به تخلفات موضوع موارد 31 و 32 قانون راهنمایی و رانندگی رسیدگی گردیده است.

وی ابراز داشت: با انجام بازدید های میدانی و نظارت بازرسان اداره کل راهداری و‌ حمل و نقل جاده ای استان، ۷۳ پرونده در کمیسیون ماده ۱۲ جهت رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل و 101 فقره پرونده در کمسیون ماده 11 رسیدگی به تخلفات رانندگان در شش ماهه نخست سال جاری تشکیل شده است که در ۷ مورد رای به لغو مجوز شرکت های متخلف حمل و نقل کالا صادر شده است.

عابدینی عمده تخلفات شرکت های حمل و نقل را عدم رعایت ضوابط استفاده از بارنامه، سو استفاده از کارت هوشمند راننده، اخذ کمیسیون اضافه از رانندگان و عدم شفافیت صورت وضعیت ها عنوان کرد و تاکید کرد: علاوه بر رسیدگی تخلفات شرکت ها حمل و نقل به تخلفات مالکین ناوگان حمل و‌ نقل عمومی نیز رسیدگی شده است و در این رابطه ۱۰۲ فقره پرونده در کمیسیون ماده ۱۴ تشکیل، رسیدگی و در نهایت منجر به صدور رای گردیده است.

مدیر کل راهداری و‌ حمل و نقل جاده ای استان گفت: مجموعه این اقدامات و برخورد با تخلفات باعث شده است علاوه بر کاهش معطلی رانندگان در پایانه های بار شاهد توزیع عادلانه بار نیز باشیم لذا با برخورد بدون اغماض تمام توان خود را برای کاهش تخلفات به کار خواهیم گرفت.

یوسف عابدینی در ادامه از همراهی و همکاری دستگاه قضایی و انتظامی استان بویژه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس و پلیس امنیت اقتصادی تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت :رانندگان و صاحبان کالا می توانند علاوه بر مراجعه حضوری، شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاع دهند تا ضمن پیشگیری از وقوع تخلفات ، خدمات رسانی مطلوب به مردم و کاربران جاده ای ارائه شود.
انتهای / پیام