سامانه بارشی در نیمه شرقی هرمزگان فعال خواهد بود/از تردد شناورهای سبک خودداری شود
  • فرهنگی

  • دی 21، 1398 - 10:40


به گزارش دریای اندیشه،کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: با کاهش ابرناکی از مناطق غربی استان، عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی استان خواهد بود و به تدریج این سامانه از ساعات بعدازظهر از شرق استان خارج می شود.

مرضیه سی سی پور افزود: طی روز جاری در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی تداوم خواهد داشت و با کاهش ابرناکی از مناطق غربی استان، عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی استان خواهد بود و به تدریج این سامانه از ساعات بعدازظهر از شرق استان خارج می شود.

وی اظهار کرد: توصیه می شود با توجه به شرایط نامساعد جوی امروز به ویژه در شرق استان از تردد در حاشیه رودخانه ها، رفتن به مناطق مرتفع و تردد های غیر ضرور جاده ای  خودداری شود.
سی سی پور ادامه داد: طی امروز شرایط دریا جهت تردد های دریایی ایمن نخواهد بود و در مناطق دریایی وزش تند بادهای شدید شمال غربی خواهیم داشت که سبب مواج ماندن دریا تا روز یکشنبه خواهد شد.

وی اضافه کرد: سرعت وزش باد در برخی نقاط تنگه هرمز به بیش از۵۰  کیلومتر در ساعت خواهد رسید و با توجه به ساعت مد در ساعات شب در محدوده سواحل از جمله بندرعباس  تمهیدات لازم صورت گیرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان خاطرطنشان کرد: از تردد شناورهای سبک جدا خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله ها جهت جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه تا روز یکشنبه وزش این تند بادها ادامه خواهد داشت، بیان کرد: طی روز یکشنبه ضمن مواج بودن شدید دریا و وزش بادهای شدید ،در برخی نقاط دریایی خلیج فارس ،تنگه هرمز و دریای عمان  وقوع رگبار باران و رعد وبرق پیش بینی می شود.
سی سی پور در پایان اظهار کرد: با خروج موج بارشی به تدریج از صبح فردا شاهد کاهش محسوس  دمای کمینه خواهیم بود که این شرایط دمایی طی هفته جاری تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام