سفره هفت سین امسال را باید با سین (سختی) آراسته کرد
  • سرمقاله اختصاصی

  • اسفند 11، 1400 - 07:44


 

در حالی که هنوز بالاتر از دو هفته به عید نوروز سال ۱۴۰۱ باقی مانده است جولان قیمت ها در سطح شهربندرلنگه ؛  نفس همشهریان عزیز را به شماره انداخته است. بعد از خاطرات ناخوشایند چنبره دو ساله کرونا بر عید باستانی مردم،امیدی بود که امسال مردم با خوشحالی بیشتر به استقبال نوروز امسال بروند.

اما هر چه به این عید نزدیک تر می شویم متاسفانه قیمت های نابسامان زودتر از موعد مقرر کام این مردم و خصوصاً همشهریان عزیزبندرلنگه وشاید شهرهای استان را تلخ از همیشه  کرده است گویا  که ناف مردم را با سختی وگرانی  بریده اند.

 گذری کوتاه بر بازار شهربندرلنگه  نشان می دهد که قیمت اجناس چنان روند تصاعدی به خود گرفته است که به نظر می رسد سفره هفت سین امسال را باید با سین (سختی) آراسته کرد.

متأسفانه نه کسی ،پاسخگوی مطالبات مردم در زمینه  بی عدالتی هست و مسئولان  همچنان به جای فکر کردن به این موضوع دنبال مهره چینی برای تکمیل تیم سیاست بازی خود هستند.

نمایندگان انقلابی هم چکش بودجه سال ۱۴۰۱ را در دست گرفته و هر جا که حقوق معمولی یک کارمند امکان بالا رفتن است فقط آن جا چکش کاری می کنند و ژن های خوب را معاف از این چکش می نمایند. به جای نشستن بر صندلی قانون گذاری پشت درب استانداری ها نشسته اند که فلان مهره را برای وعده حمایت دور بعدی مجلس به فلان اداره  در فلان شهرستان یا جای دیگر منصوب کنند. این وسط مردمی گیر کرده اند که نمی دانند به کدام ساز برقصند.

مسئولان  نظارت بر قیمت کالاها هم چند سالی است که میان چند وزرات خانه می چرخد و از بس چرخیده اند گیج می زند و قوه تشخیص آنها از کار افتاده است. سازمان تعزیرات هم ابزارهای لازم را برای مقابله با این وضعیت اسف بار قیمت ها از دست داده است و گاه گاهی با رسانه سرکی به بازار می کشد جریمه ای می کند و آب از آب تکان نمی خورد.  ماجرای دوستی قیمت ها با دلار هم دوستی خاله خرسه است که وقتی قیمت دلار بالا می رود عقد اخوت می بندند و وقتی که دلار پایین می آید از عقد اخوت خارج می شود و حاضر نیست با کاهش دلار پایین بیاید.

معماهای عجیبی برای مردم بدون جواب مانده است که مسئولان  همه چیز را گل و بلبل می دانند اما سر کوچه مردم قضیه چیز دیگری است. بارها در سخنان مقام معظم رهبری به مسئولان  در باره نظارت بر قیمت ها تاکید شده است اما گوش شنوایی نبوده است. امید است که مسئولان  کشوری و همچنین مسئولان استانی و شهرستانی بدانند که امروز دغدغه مردم دیگر شعار نیست. گوش مردم از این شعارها کر شده است و امید دارند که روند نظارت بر قیمت ها تشدید شود و متخلفان بازار برای همیشه با برخورد قانونی و محکم مواجه شوند. چون به قول امام خمینی (ره) بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند و باید قدر این مردم را دانست اما متاسفانه نمی دانند تاکی باید شاید این افزایش قیمت مردم باشند این همه سال شعار دادن کافی نیست.

عبدالحسین اسد پور