شهر بدون ورزشگاه بربام هرمزگان ایستاد
  • ورزشی

  • بهمن 27، 1400 - 05:18


 

جام قهرمانی فوتبال هرمزگان در حالی به تیم های رودانی رسید که آنها از داشتن یک زمین چمن هم محروم اند.

به گزارش اختصاصی دریای اندیشه، فوتبال رودان قریب به ۵ سال است که از وجود زمین چمن طبیعی بواسطه برخی سهل انگاری ها و بی توجهی ها محروم مانده، بی توجهی هایی که هیچ گاه از انگیزه جوانان رودان برای فتح قله های قهرمانی  کم نکرده بلکه آنها مصمم تر از دیروز برای به رخ کشیدن استعداد ناب خود دروازه های قهرمانی را یکی پس از دیگری فتح کردند.

کسب عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر فوتبال نوجوانان و بزرگسالان هرمزگان آن هم در یک روز نمونه بارزی از توانمندی جوانان رودان است که بدون هیچ جام می آورند.

حسن عباس زاده  پیشکسوت فوتبال رودان در گفتگو با دریای اندیشه موفقیت اخیر دو باشگاه رودانی را در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال نوجوانان و بزرگسالان هرمزگان را اینگونه توصیف می‌کند:

شهر بدون ورزشگاه بربام  هرمزگان ایستاد

جوانان شایسته وبی ادعای شاهین مهر در رده نوجوانان و متحد در بزرگسالان حتی بدون داشتن زمین تمرین خاکی توانستند رودان را سرافراز نمایند و بعنوان نمایندگان هرمزگان راهی مسابقات کشوری شوند.

وی ادامه داد:بعنوان یک پیشکسوت این افتخار بزرگ را به مدیران و کادر فنی و بازیکنان این دو تیم و به جامعه ورزش و تمامی مردم شهید پرورشهرستان رودان تبریک وتهنیت عرض مینمایم.

وی گفت:چندی پیش درمصاحبه ام عنوان کرده بودم که رودان یکی از قطبهای ورزش هرمزگان است و روز جمعه (بیست ودوم بهمن)درحالی که مردم رودان درخیابانهای این شهر شهدایی حماسه یوم الله ۲۲بهمن را به تصویرکشیدند، جوانان آن درورزشگاه خلیج فارس بندرعباس حماسه ای دیگر رقم زدند وثابت نمودند که مردم این شهر تحت هیچ شرایطی ازنفس نمی افتند.

این پیشکسوت فوتبال رودان بیان کرد:جوانان این شهر ثابت نمودند که با نداشتن ورزشگاه بازهم خالق شگفتی هستند، بنده وقتی این حماسه را در ورزشگاه مرکز استان دیدم با خود گفتم مگر میشود شهری که حدود ۵ سال است که ورزشگاه و رنگ چمن را ندیده بتواند قهرمان استان شود؟ واقعا برایم عجیب بود اماچون این دو اتفاق درجلوی چشمانم رقم خورد فهمیدم که واقعی است.

عباس زاده تاکید کرد: مسئولین توجه داشته باشند،حالا رودان نماینده هرمزگان است در مسابقات لیگ فوتبال کشور آیا باز هم باید اینگونه غریب ومظلوم باشیم؟ ۵ سال حسرت وآه برای یک جوان و یک شهربرای داشتن زمین چمن زیاد نیست؟

وی خاطر نشان کرد: صدایمان را بشنوید جوانان ماهم همانند سایر جوانان ایران زمین دل دارند.نیاز به شور و نشاط و شادی دارند.تاکی جوان رودانی برای یک جلسه تمرین بعلت نداشتن زمین مناسب بایستی راهی شهرهای همجوار شوند؟ اکنون نماینده استانیم کجا و باچه امکاناتی از تیمهای سایر استانها میزبانی نماییم.کاش میدانستم ماچه کم داریم که نبایدیک زمین چمن داشته باشیم؟

وی یادآور شد: آیامشکل آب داریم! آیامشکل خاک وفضا و.....داریم؟ بنده تاحالا نشنیدم که حتی متولیان امر  به افکار عمومی مردم رودان پاسخ این معمای ۵ساله رابدهند.چرا مسئول ورزش هرمزگان  صدای ما را فریاد نمیزند و حتی نمی‌شنود.

وی گفت: اگر مسئولینی هم حرفی زده عیب از بنده است که نشنیدم. متولیان و مسوولان همیشه و همواره روی  سخنشان باجوانان بوده و هست! اما  چرا ۵ سال است که تنها ورزشگاه این شهر بلاتکلیف مانده، سوال من این است اگر دیدند چرا مرهمی براین زخم کهنه نگذاشته اند؟

پرچم فوتبال رودان در خلیج فارس بندرعباس به اهتزاز در آمد

فوتبال رودان در روز پایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال هرمزگان و لیگ برتر نوجوانان هرمزگان صحنه بیاد ماندنی را خلق کرد و تیم های متحد رودان و شاهین مهر رودان با درو کردن جام های قهرمانی شایستگی ها جوانان این شهر را به رخ کشیدند.

در این روز،  ابتدا شاهین مهر رودان در مقابل هرنگ جوان بستک صف آرایی کرد و با کسب نتیجه تساوی یک بر یک کار برای تعیین قهرمان به ضربات نفسگیر پنالتی کشید.

ضربات پنالتی اوج هنر نوجوانان رودانی بود چرا که موفق شدند قاطعانه و با حساب ۴ بر یک حریف را از پیش رو بردارند و بر جام قهرمانی رقابت‌ها تکیه بزنند.

در دیدار فینال لیگ برتر فوتبال هرمزگان هم دو تیم متحد رودان و جبل بر بندرعباس به دیدار هم رفتند،  بازی نزدیک و حساس آنها هم در طول ۹۰ دقیقه برنده ایی نداشت و با تساوی بدون گل خود را به ضیافت پنالتی‌ها رساندند.

جدال دو تیم در ضربات پنالتی بسیار جذاب و نفسگیر دنبال شد که در نهایت این نماینده رودان بود که با برتری ۳ بر ۲ بر حریف غلبه کرد و دومین جام قهرمانی فوتبال هرمزگان را در یک روز برای رودان به ارمغان آورد.

این دو عنوان قهرمانی درحالی برای فوتبال رودان  بدست  آمد که این شهرستان   قریب به ۵ سال است از نعمت زمین چمن طبیعی در شهر خود بی بهره است و پروژه زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان همچنان در ایستگاه خود متوقف مانده است.

امیدوارم جوانان رودان سال آینده در زمین چمن رودان بدرخشند

محمد رضا فلاحت سرمربی تیم متحد رودان پس از کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال هرمزگان اظهار داشت: از همان ابتدای فصل با تمامی بازیکنان و کادر فنی برای این روز قهرمانی هم قسم شده بودیم و از همان آغاز راه تمام تلاش را برای راهیابی به دور دوم مسابقات بکار بستیم.

وی ادامه داد: در این مسیر روزهای بسیاری سختی را پشت سر گذاستیم، اما از همان ابتدا تمامی این مشکلات را پیش بینی کرده بودیم و در انتهای هم با کمک خداوند متعال ، بازیکنان اعضای باشگاه، مسوولین شهرستان و هواداران این موفقیت بزرگ رقم خورد.

وی افزود: بنظرم بعد از قریب به ۱۷ سال یک تیم از رودان موفق به کسب قهرمانی لیگ برتر فوتبال بزرگسالان هرمزگان شد و بنده به عنوان نفر اول کادر فنی جا دارد از همت و همراهی تمامی مسوولان شهرستان بویژه فرماندار ، شهردار ، اعضای شورای شهر، رئیس اداره ورزش و رئیس هیات فوتبال و حتی مسئول ورزش بیکاه که در این راه از هیچ تلاش و کمک دریغ نکردند، تقدیر نمایم.

فلاحت با بیان اینکه تمامی انگیزه بنده و بازیکنان متحد در این بود که تیم متحد به عنوان قهرمانی برسد و شاهد حضور آنها در لیگ دسته سوم کشور باشیم امیدوارم سال آینده شاهد درخشش جوانان این شهر در زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان باشیم.

وی از تمامی مسئولان خواست که این تیم را رها نکنند چرا که وجود این تیم موجب ایجاد موجی از شور و اشتیاق در وجود تمامی جوانان این شهر خواهد شد و مسوولان بزرگوار با رسیدگی به وضعیت زیر ساخت ها شرایط حضور جوانان این دیار را در رقابت های فوتبال کشوری فراهم آوردند.

متولی ورزش هرمزگان فکر عاجلی برای زمین چمن رودان بکند

امیر سالاری سرمربی تیم نوجوانان شاهین مهر رودان هم در خصوص رسیدن به فینال و کسب عنوان قهرمانی می گوید: بنده از مهر ماه از سوی مدیر باشگاه به عنوان سرمربی تیم نوجوانان شاهین مهر انتخاب شدم که با توجه به مشکلات متعدد بویژه نبود حتی یک زمین تمرین در شهرستان کار با سختی آغاز شد.

وی ادامه داد: از همان ابتدا متوجه سختی راه بودم و با وجود همه این شرایط با اضافه کردن تعداد زیادی از بازیکنان تیم نونهالان شاهین مهر به نوجوانان کار را ادامه دادم.

وی گفت: البته در دو بازی اول شکست خوردیم اما با توکل به خدا و تلاش بازیکنان و کادر فنی موفق به کسب بردهای پشت سر هم و صعود به نیمه نهایی شدیم.

سالاری بیان داشت: ما در مرحله نیمه نهایی هم به خوبی از پس حریف بر آمدیم ، همه این موفقیت ها در حالی به ثمر نشست که در شهرستان رودان هیچ زمین مناسبی برای تمرین و مسابقه وجود ندارد.

سرمربی تیم نوجوانان شاهین مهر رودان تصریح کرد: این قهرمانی در حالی بدست آمد که واقعا بازیکنان رودانی با دست های خالی در این مسیر حرکت کردند.

وی خواستار توجه ویژه هیات فوتبال هرمزگان به رده های پایه شد و گفت: چراکه آینده فوتبال و ورزش از آن همین نوجوانان است.

سالاری از متولیان ورزش هرمزگان خواست تا با نگاه ویژه به فوتبال رودان و این موفقیت ها که بدون هیچ امکاناتی بدست آمده فکر عالی برای زمین چمن طبیعی رودان بکننند.