شورای شهر نهاد مردم سالاری محلی است/اختلاف نظرها طبیعی و بدور از حاشیه است/شورای خمود خرجی ندارد
  • سیاسی

  • اردیبهشت 10، 1401 - 16:31


رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس: 

شورای شهر نهاد مردم سالاری محلی است/اختلاف نظرها طبیعی و بدور از حاشیه است / شورای خمود خروجی ندارد

 

به گزارش دریای اندیشه،فاطمه جراره با بیان اینکه شورای شهر یک نهاد مردم سالاری محلی است گفت :با تلاش، پیگیری مشکلات مردم و خدمت رسانی شهری به مردم می توان تاثیر گذاری بهتری داشت.

 

به گزارش روزنامه دریای اندیشه ؛ به مناسبت روز شورا مراسم تجلیل از اعضای ادوار گذشته شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد.

 

جراره افزود:مدت هاست به این فکر بودیم از تمام عزیزانی که در ابتدای تشکیل شورای اسلامی شهر بندرعباس نقش داشته و موفق به کسب رای اعتماد از مردم شدند تجلیل و از نظرات و تجربیاتشان استفاده کنیم .

 

وی گفت :افرادی که حضور دارند حداقل چهار سال در دوران های مختلف در پارلمان محلی شورا حضور داشتند و از مشکلات،معضلات و هچنین ظرفیت های شهر بندرعباس مطلع هستند پس استفاده از تجربه و ایده های انها مفید خواهد بود.

 

 رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت :استفاده از نظرات و تجربیات اعضای اسبق شورای شهر در ادوار مختلف می تواند راهگشای حل بسیاری از مشکلات شهری در چهارچوب اختیارات اعضای فعلی باشد و به این شیوه اتفاق و تصمیمات خوبی برای مردم اتفاق بیفتد.

 

جراره افزود: تمامی اعضای سابق شورای شهر می توانند راهکار، ایده و تجربیات خود را به صورت مکتوب یا صوتی در اختیار اعضای فعلی قرار داده تا در نهایت یک شورای سیاست گذاری با خروجی مفید به نفع شهروندان داشته باشیم.

 

وی‌گفت :شورای شهر یک نهاد مردم سالاری محلی است که 

می تواند با تلاش، پیگیری مشکلات مردم و خدمت رسانی

 شهری به مردم تاثیر گذاری بهتری داشته و موفق تر عمل کند ‌و با این شیوه قطعا احساس رضایت مندی مردم در حاکمیت جمهوری اسلامی افزایش قابل توجهی خواهد داشت .

 

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اذعان داشت :ذات کار شورایی که با مسائل و مشکلات متعدد رو به رو است در واقع به نوعی تضارب آرا و چکش کاری مسایل است.

 

 جراره افزود: شورا باید در نظر بگیرد اختلاف نظرها بیشتر برای بهتر شدن تصمیماتی که برای مردم گرفته می شودو شورای خمود و بی وقت بازخورد و خروجی خوبی ندارد.

 

 

وی گفت: قطعا یازده عضو شورا می توانند با توجه به نگاه متفاوت، درک مسائل نظرات مختلف داشته باشند که همین نظرها با احترام به اکثریت آرا مصوب و اجرایی می شود.

 

فاطمه جراره بیان کرد:نباید در خصوص اختلاف نظر ها اشتباه فکر شود که شورا را به سمت حواشی بکشاند، در واقع این اختلاف نظرها طبیعی و در همه شوراها مرسوم بوده ، همیشه بهترین ایده و نظرات منتخب انتخاب می شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تشکر از تمام انتخاب شهرداران توسط اعضای سابق شورای شهر گفت: از شهردار بسیجی و خوب مهندس نوبانی نیز قدردانی می کنم.

 

 

فاطمه جراره در این مراسم ضمن تشکر از حضور مسئولین عالی رتبه هرمزگان اظهار داشت: این مراسم فرصت مناسبی بود که ضمن تجلیل از خدمتگزاران شورای گذشته از تجربه ی افراد و نکات مهم آنها استفاده کنیم.

 

 وی گفت :در کنار اعضای شورای شهر فعلی که شورای جوان و پر کاری هست توانسته ایم از نکته نظرات کارشناسی اعضای قبلی شورا که همراه با تجربه است برای رفع مشکلات شهری بهرهمند شویم.

 

 

این مراسم با حضور , مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حجت الاسلام عبادی امام جمعه بندرعباس ، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس ، مجتبی قهرمانی مدیرکل دادگستری هرمزگان،محسن خاکی نهاد معاون توسعه منابع و پشتیبانی استانداری هرمزگان و اعضای سابق و فعلی شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد.