شرایط بسیار طوفانی در آب های خلیج فارس و دریای عمان در پایان هفته
  • اجتماعی

  • دی 29، 1400 - 05:30


طبق بررسی نقشه های هواشناسی، از عصر روز پنجشنبه و همچنین شبانه روز جمعه، کلیه مناطق دریایی آب های جنوب، اعم از خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، تحت تأثیر وزش بادهای شدید غربی، مواج و متلاطم خواهد شد.

 

به گزارش دریای اندیشه به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طبق بررسی نقشه های هواشناسی، از عصر روز پنجشنبه و همچنین شبانه روز جمعه، کلیه مناطق دریایی آب های جنوب، اعم از خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، تحت تأثیر وزش بادهای شدید غربی، مواج و متلاطم خواهد گردید.

شدت جریان یاد شده، نشاندهنده شرایط بسیار طوفانی بوده که با توجه به وزش بادهایی به بیش از ۴۰ نات (بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت) و موج هایی به بیش از ۳ متر به ویژه در روز جمعه، وضعیت بحرانی و هشدار قرمز را در آب های جنوب ایجاد خواهد نمود.

وضعیت تردد شناورهای تجاری به بنادر کشورهای جنوبی و همچنین فعالیت هر گونه شناور صیادی در کلیه آب های جنوب کشور در طی زمان یاد شده، بسیار خطرساز و غیرایمن خواهد بود.

سازمان بنادر ودریانوردی نیز اعلام کرد: تردد شناورهای مسافری به ویژه در بنادر غرب هرمزگان (کیش، لنگه، چارک و آفتاب) در روز جمعه، نامناسب بوده و در بنادر مرکزی هرمزگان (قشم و بندرعباس) نیز نیاز به تمهیدات ویژه دارد و در ضمن، فعالیت شناورهای تفریحی و گردشگری در روز جمعه در مناطق یاد شده، امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 شماره ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بصورت شبانه روزی، آماده ارائه خدمات امداد و نجات به شناورها در شرایط اضطراری می باشند.