سلیمی: اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فصل پاییز دوچندان است
  • فرهنگی

  • مهر 15، 1399 - 09:53


نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به محدود بودن تعداد بیمارستان‌های کشور و بالا رفتن آمار مراجعین به بیمارستان‌ها اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به قبل دو چندان است.

اصغر سلیمی

با تاکید بر ضرورت توجه جدی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: از آنجا که ما امروز در فصل پاییز قرار داریم و در این فصل با بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزا و سرماخوردگی نیز درگیر می‌شویم و همچنین سردی هوا نیز می‌تواند منجر به شیوع بیشتر این بیماری‌ها شود اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این فصل دو چندان می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به این‌که تعداد بیمارستان‌های ما در کشور محدود است و آمار مراجعین به بیمارستان‌ها بالا رفته است رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به قبل دو چندان حائز اهمیت است، اظهار کرد: تاکنون هیچ درمان و واکسن اصلی که به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده باشد برای این بیماری کشف نشده است. پس اکنون تنها راه مقابله با این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تنها راه مقابله با این بیماری و کنترل آن در شرایط فعلی تنها پیشگیری است. استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو مولفه‌ای است که مردم امروز باید با جدیت دنبال کنند. باید در مراکز تجمعی نظیر مترو، اتوبوس و فروشگاه‌ها و ادارات رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت دنبال شود.

سلیمی در پایان تاکید کرد: باید با افرادی که از رعایت پروتکل‌های بهداشتی تخطی می‌کنند براساس قانون برخورد شود و دستگاه‌های دولتی باید از ارائه خدمات به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند خودداری کنند