سرپرست معاونت سیاسی استانداری هرمزگان: مردم هرمزگان نیازمند حمایت بیشتر خدمات بیمه‌ای هستند
  • سیاسی

  • فروردین 18، 1401 - 05:00


سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت:مردم استان در زمینه دریافت خدمات مناسب بیمه‌ای نیازمند حمایت و توجه هستند و ضروری است سازمان های بیمه گر چتر خدمات خود را به گونه ای گسترش دهند که مردم در زمینه دریافت خدمات بیمه ای به ویژه درمان با کمترین مشکل مواجه باشند.

به گزارش ایرنا، احسان کامرانی چهاشنبه شب در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان با اشاره به درخواست سازمان تامین اجتماعی برای وصول مطالبات، افزود: از سازمان تامین اجتماعی برای وصول مطالبات بیمه ای حمایت خواهد شد تا خللی در زمینه ارائه خدمات از سوی این سازمان به مردم ایجاد نگردد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر در کشور نقش بسزایی در ارائه خدمات بیمه ای در حوزه های درمانی و بازنشستگی در کشور دارد.

کامرانی خاطرنشان کرد: طرح بیمه زنان خانه دار و دانشجویان سازمان تامین اجتماعی می تواند کمک شایانی به این دو قشر مهم جامعه در دریافت خدمات بیمه ای کند و از این طرح برای دستیابی به اهداف مورد نظر حمایت خواهد شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: طرح مهم بیمه زنان خانه دار و دانشجویان نیازمند اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی در جامعه است تا مورد استقبال بیشتر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۹۸۳ هزار و ۶۵۷ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هرمزگان قرار دارند که ۵۵ درصد از جمعیت کل استان را در بر می گیرد.
 
۲۹هزار و ۲۲۲ واحدکارگاهی نیز زیر پوشش تامین اجتماعی در هرمزگان قرار دارند که ۷۲ درصد از این تعداد، کارگاه‌های دارای یک تا ۵ نفر بیمه شده را تشکیل می دهند و ۳ درصد (معادل ۹۷۲ واحد) شامل کارگاه‌های بزرگ با بیش از ۵۰ نفر بیمه شده هستند .