تعامل مسئولان و دانشگاه بالندگی بندر خمیر را رقم زده است
  • اقتصادی

  • دی 09، 1400 - 07:43


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، دانشگاه را منشأ توسعه و مسئولان را عوامل اجرایی توسعه برشمرد و گفت: آنچه موجب بالندگی و توسعه بندر خمیر شده، تعامل تأثیرگذار دانشگاهیان و مسئولان بوده است.

 

به گزارش دریای اندیشه به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ احسان کامرانی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرستان بندرخمیر، رویدر و پهل و مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان با ابراز رضایت از همکاری خوب و تأثیرگذار دانشگاه آزاد هرمزگان با مسئولان این شهرستان اظهار کرد: با کمک همه شما فرهنگ‌دوستان، دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان رشد و توسعه خوبی یافته و اکنون آمادگی دارد در همه حوزه‌ها به مسائل و مشکلات شهر ورود کرده و با برنامه‌های مدون و طرح‌های تأثیرگذار درصدد حل مشکلات برآید.

وی دانشگاه را عاملی تأثیرگذار در تحولات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … در راستای پویایی شهر برشمرد و با قدردانی از عملکرد مطلوب فرمانداری، شهرداری و سیمان هرمزگان در شهرستان بندرخمیر عنوان کرد: مسئولان بندرخمیر توانستند با فعالیت‌های مستمر برای افزایش آگاهی مردم خود در زمینه اهمیت تالاب و ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره به‌عنوان سرمایه‌های طبیعی در این منطقه به‌عنوان یکی از شهرهای یادگیرنده در یونسکو ثبت جهانی شوند و بندرخمیر توانست با این ثبت عنوان فعال‌ترین شهر یادگیرنده کشور را به خود اختصاص دهد و مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد.

 

رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان تأکید کرد: موقعیت ممتاز بندرخمیر و قرارگرفتن این شهر ساحلی در کرانه آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و فاصله اندک آن تا اسکله‌های شهید رجایی و باهنر و دسترسی آسان به آب‌های آزاد و وجود کارخانه سیمان هرمزگان که از جایگاه ویژه‌ای در صنعت ایران برخوردار است و جاذبه‌های صنعت گردشگری موجود در بندرخمیر مانند جنگل‌های حرا، جزیره شگفت‌انگیز وارمی، تالاب‌های متعدد ازجمله تالاب خورخوران، غار نمکی، جزیره مردو، آبگرم‌های طبیعی و … از عواملی هستند که با تعامل بالای دانشگاهیان و مسئولان و ارائه راهکارهای علمی و عملی می‌توان علاوه‌بر حفظ ذخیره‌گاه آنان، حوزه گردشگری و صنعت توریسم را نیز به شکل حرفه‌ای و جدی فعال کرد.

کامرانی اضافه کرد: نیاز استان به دانشگاه صنعتی با توجه به اقلیم و شرایط منحصربه‌فرد جغرافیایی استان هرمزگان و با توجه به امکانات صنعتی موجود باید در اولویت کار مسئولان استانی قرار بگیرد و این مهم نیازمند تعاملات بیشتر فضای کسب و کار شهری و صنایع دایر در استان با دانشگاه‌ها برای خلق فرصت‌هایی نو در راستای بهبود معضلات شهری و با هدف توسعه همه‌جانبه استان ازجمله توسعه گردشگری و اشتغالزایی جوانان با تکیه بر سرمایه‌های اجتماعی و صنایع دریامحور است.

پیگیری امور براساس تخصص می‌تواند راهگشای خوبی برای توسعه باشد

شهردار بندر خمیر نیز با ابراز رضایت از همکاری دانشگاه در امور مختلف شهری، خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی و علمی در پیشبرد اهداف این شهرستان شد و بیان کرد: وجود افراد متخصص و کاردان در این کمیته‌ها و کارگروه‌ها و پیگیری امور براساس تخصص می‌تواند راهگشای خوبی برای رشد و توسعه بهتر و علمی‌تر باشد.

جواد محمودی ابراز امیدواری کرد خواسته‌های مورد نیاز شهرستان بندر خمیر با راه‌اندازی این کارگروه‌های در اسرع وقت ارتقا یابد و مسیر توسعه بیش از پیش فراهم شود.

وی از اعلام آمادگی شهرداری در امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد خبر داد و بیان کرد: آمادگی داریم در همه زمینه‌ها در کنار دانشگاه با تشریک مساعی و همکاری دوجانبه به بالندگی و توسعه این شهر اهتمام ورزیم.

نماینده اعضای شورای اسلامی شهرستان بندر خمیر در  استان هرمزگان نیز با قدردانی از همه مهمانان و حاضران گفت:  نقش دانشگاه در توسعه بخشیدن به شهر بر هیچکس پوشیده نیست و نیاز است تا شورای اسلامی این شهرستان همگام با برنامه‌های توسعه خود در شهرستان، دانشگاه را به عنوان یک مشاور علمی و کاردان در کنار خود داشته باشند؛ زیرا توسعه بدون پژوهش و فناوری امری محال و اجنتاب‌ناپذیر است.

محمد باقر لشتغانی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی همواره به عنوان یک دانشگاه تأثیرگذار عمل کرده و همواره نیز مورد حمایت باشد.

وی از تعامل و همراهی دانشگاهیان با شهرداری و شورای شهر در توسعه مبلمان شهری قدردانی و اظهار کرد: بدون شک توسعه شهر با داشتن نگاه علم محور و پژوهش خواه، یک توسعه همه‌جانبه، پویا و مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام