تلاش برای روز سرنوشت ساز
  • سیاسی

  • بهمن 27، 1398 - 21:48


چند روزیست که بازار رقابت های انتخاباتی نمود بیشتری پیدا کرده و هواداران خاص نامزدها در تکاپوی جمع آوری رای برای نمایندگان مد نظر خود می باشند. 

به گزارش دریای اندیشه ؛ بازار داغ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این روزها حال و هوای دیگری به خود اختصاص داده است، عده ای از مردم طرفدار نمایندگان جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب هستند و عده ای دیگر انسانهای عادل ، بی طرف و بصیر نسبت به صلاحیت کاندیدهای انتخاباتی هستند. 

آنها اعتقادشان بر این است ، اشخاصی که به مجلس راه پیدا می کنند باید بطور قاطع و همه جانبه پشتیبان ملت بوده و از اقشار ضعیف جامعه حمایت نمایند نه اینکه قبل از شروع انتخابات با صرف هزینه های هنگفت از بیت المال و همچنین ریخت و پاش های زیاد بر روح و روان افکار عمومی تاثیر بگذارد. آنها به نظاره نشسته اند که چه افرادی به نمایندگی از مردم صندلی بهارستان را تصاحب خواهد کرد. 

همانگونه که مردم در قبال جامعه خویش مسئولند ، نمایندگان هم با رای و نظر آحاد جامعه منتخب خانه ملت می شوند و آنها هم در این باره باید دین خود را نسبت به مردم شهر ، یا محله و... باید ادا نمایند. 

در این برهه تاریخی افرادی که خواهان قدرت در مسند نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند، با سردادن شعار ، تبلیغات بر روی بیلبوردها و نصب بنر در کوچه و خیابان ذهن اذهان عمومی را به خود مشغول می کنند.

مردم بیدار جامعه اسلامی باید آگاهانه و با صراحت نظرات و دیدگاههای خود را نسبت به نماینده مدنظرشان بیان نموده و کاندیدهای مجلس هم باید در خصوص راهکارهای اثر بخش برای بهبود وضع جامعه با شفاف سازی کامل و بدور از محافظه کاری برنامه های جدید و کارگشای خود را اعلام کنند. 

باید در نظر داشت که هرگونه رای اشتباه از طرف آحاد جامعه می تواند بر سرنوشت مردم تاثیر گذار باشد به قول معروف ( از ماست که بر ماست).
دقت نظر ، آگاهانه تصمیم گرفتن مهمترین رکن اساسی برای تعیین یک نماینده اصلح از غیر اصلح است. 

نمایند مجلس شورای اسلامی باید در امر سیاست گذاری یکه تاز میدان بوده و به جهات مختلف ، نظرات سنجیده و ایده های متعدد و متنوعی را برای بهبود وضع جامعه در صحن علنی مجلس ارائه دهد. 

یک نماینده مجلس باید مطابق با قوانین و شرع مقدس جمهوری اسلامی ایران کارش را بدرستی پیش ببرد. 

ویژگی های نماینده مجلس شورای اسلامی از دیدگاه مردم : یک نماینده اصلح در وهله اول باید طرفدار احقاق حق مردم ، ضعفا و شهروندان یک شهر باشد. 
در وهله دوم قبل از ورود به مجلس باید راهکارهای اساسی و برنامه ریزی دقیق و مدون را برای خروج از چالش ها و مشکلات اقتصادی که این روزهای گریبان گیر جامعه بوده را طراحی نماید تا راحت تر به نتایج دلخواه و رضایت بخش دست پیدا کند. 
در وهله دوم: از قدرت بیان و سخنوری بالایی بر خوردار باشد. 
در وهله سوم حرف و عملش با یکدیگر همخوانی داشته باشد. (بدین معناست که یک نماینده اصلح با اندیشه ای درست ، هدفمند سخن بگوید و حرف خود را با دلیل و مدرک به کرسی بنشاند.) 
در وهله چهارم از مشکلات جامعه خویش آگاه و مرهمی بر دردهای محرومان باشد ، نه اینکه تیشه بر ریشه آنها بزند. 

بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ، مردم باید برای سرنوشت جامعه و کشورشان باید به پای صندوق های رای بیایند و آگاهانه نماینده مجلسی را برگزینند که بر مشکلات ، خواسته ها و نیازهای مردم آگاه باشند و در جهت رفع معضلات اجتماعی موجود در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکند. 

لازم به ذکر است که یک نماینده اصلح باید انتقاد پذیر بوده و از همه انتقادهای وارده نسبت به خویش در جهت تقویت نقاط قوت خود بهره گرفته و سعادت مملکت را در اولویت قرار دهد. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون سایر دولتمردان رسالت بزرگ و مسئولیت های سنگین برعهده دارند باید با قاطعیت تمام و شجاعانه برای رسیدن به موفقیت و مثمرثمر بودن در امور مملکتی خود را از اقشار جامعه بدانند. آنها تافته جدا بافته نیستند بلکه جزئی از مردم به شمار می آیند. 

نمایندگان علی رغم سخنرانی ها با حضور در بین اقشار مختلف جامعه ، سخنان مردم را بشنوند و ازاین طریق راه حلی هوشمندانه در جهت رفع مشکلاتشان پیدا کنند.

گزارش فاطمه درویش پور