تربیت انسان های شایسته از آسیب های اجتماعی جامعه می کاهد
  • اقتصادی

  • دی 11، 1400 - 07:00


رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به جایگاه حساس آموزش و پرورش در جامعه گفت: اگر انسان های شایسته ای را تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم ، بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله سرقت، درگیری و نزاع، قاچاق، طلاق و غیره در جامعه کمرنگ می شود .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان : مجتبی قهرمانی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از شورای معاونین اداره کل  افزود: آموزش و پرورش در واقع عملیات پیشگیری از جرم و جنایت در دراز مدت را انجام می دهد و اگر به این مقوله توجه نشود و مسائل کم اهمیت جلوه داده شود در آینده با مشکل مواجه می شویم.

وی بیان داشت: مثل اینکه بیماری کرونا 2 سال همه چیز را تعطیل کرده است و اکنون چیزی را حس نمی کنیم اما در چندین سال آینده آثار و تبعات این ضعف را خواهیم دید.

رییس کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: اگر جایگاه آموزش و پرورش و جایگاه معلم در جامعه ای ضعیف شود، آثار و  تبعات آن چندین سال آینده خود را نشان می دهد و هرچه آموزش آسان تر، تخصصی تر و همراه با تربیت صحیح باشد کار بقیه نهادها، سازمان ها و ادارات و از جمله دادگستری راحت تر می شد و جامعه راحت تر به آن رشد و تعالی که نیاز هست، می رسد .

قهرمانی افزود: بزرگان و افرادی که خود را دلسوز نظام می دادند می گویند کاری به قاچاق سوخت نداشته باشید و بگذارید مردم به نون و نوایی برساند اما در کنار آن شبانه روز تعداد زیادی از افراد که باید دنبال درس و مشق شان باشند، سرگرم این قاچاق سوخت شدند و این احساس خطر جدی هست که ما در چندین سال دیگر برای تامین نیروی انسانی از جمله معلم، کارمند و افراد متخصص با چالش جدی مواجه می شویم.

وی گفت: اگر کسی دلسوز مردم و دلسوز مرزنشیان باشد نباید با این وضعیت قاچاق سوخت راضی شود بلکه باید برای پدر خانواده معیشتش را  باکرامت و عزت تامین کنیم و تا دنبال قاچاق سوخت نرود.

رییس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: در آموزش و پرورش مسایل حقوقی هم به دانش آموزان گفته شود و آموزش کاربردی داده شود