یاداشت اختصاصی؛ پایان سال آشفته ورزش رودان و امید به آینده
  • ورزشی

  • اسفند 27، 1401 - 10:32


دریای اندیشه - حامد آزادی-

می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست و این بهار که می آینده انگار در رودان همه جا بوی شکوفه های بهاری پیچیده است بویی که ورزشکاران بهشت جنوب بیشتر از همه به مشامشان می رسد. بویی که سال های سال بود که هرگز حسش نکرده بودند و فقط و فقط چشم هایشان به دستانی خیره بود که آرزو هایشان را برآورده کند و نکرد.

آنها هر ساله نا امید تر از سال قبل برای تحقق آرزو هایشان  فریاد می‌زدند صدایشان را هر طور بود به گوش تمامی مسوولان رساندند حتی اخبار ورزشی شبکه خبر و سه سیما نیز مستند فقر آنها را پخش کرد. آن روز تصاویر درد آوری از مجموعه ورزشی شهید چمران رودان از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد ، بیشتر به یک مکان مخروبه یا زمین کشاورزی که سال های شخم زده شده و کشاورزش ورشکسته شده و ترک دیار کرده باشد شبیه بود تا یک مکان ورزشی ، آخر نه زمین فوتبالی داشت و نه پیست دو و میدانی ، سکو ها و نیمکت ذخیره اش هم رنگ به رخسار نداشت دیگر به اینجا استادیوم ورزشی نمی گویم چون هر وقت نام ورزش به میان باشد  یعنی شور، شوق و نشاط که  تنها چیزهای بودند که در این محل یافت نمی شد.

دولت سیزدهم که آمد ورزشکاران رودانی هم امید به دلهایشان آمد که شاید این دولت دلش به حالمان رحم بیاید و سامان به رودان بدهد.

بعد از آن باز هم پیگیر شدند از جراید تا خبرگزاری ها باز نشر کردند حرف هایشان را ، حرف هایی که عبدالرضا سالاری فرماندار رودان از همان روزهای اول کاری اش در بهمن ماه ۱۴۰۰ شد دغدغه اش شد ، او خوب متوجه شده بود که جوانان شهرش خیلی حق دارند و طی این سالهای درد ها را با هزار مسکن به جان خریده اند و دم نزده اند. بعد از آن کار آغاز شد اولین دیدار فرماندار رودان با مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان در فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام شد و تصمیمات مهمی برای تحول در ورزش رودان هم اتخاذ و برای تحقق آن نیز زمانبندی مشخصی صورت گرفت به هر حال بارقه های امید دوباره در دل جوانان عاشق ورزش بهشت جنوب روشن شده بود ظاهراً این بار سوخت و سوز و شاید هم کمی دیر و زود داشت اما هر آنچه بود آنها آثار تحول را می‌دیدند . تنها چند ماه بعد پیمانکار در مجموعه ورزشی شهید چمران رودان مستقر شد و از این سو هم فرماندار رودان برای رفع دغدغه هایی همچون آب مجموعه با مدیران شهرستانی در حال تلاش بود. تلاش ها ادامه پیدا کرد مشکلات با همت مسوولان یکی یکی رفع شد و پروژه پیش رفت.

حالا در اسفند ماه ۱۴۰۱ در واپسین روزهای سال مجموعه ورزشی شهید چمران رودان رنگ دیگری به خود گرفته است . پروژه پیست دو و میدانی بعد از ۱۶ سال آن تکمیل شده و زمین فوتبال  هم بعد ۶ سال انتظار  آماده کاشت چمن طبیعی شده است و طبق برنامه اعلام شد با آغاز بهار در فروردین کاشت هم آغاز می شود و تا دو سه ماه دیگر هم جوانان رودانی بر روی آن توپ خواهند زد.

در سال ۱۴۰۱ پروژه تحول ورزش رودان در عرصه های دیگر هم پیش رفت زمین چمن مصنوعی فوتبال ورزشگاه شهدای بیکاه تعویض شد. دو زمین چمن مصنوعی محله ایی در شهر رودان از سوی شهرداری به بهره برداری رسید و شنیده ها حاکی از آن است که شورای شهر رودان مصوبه  احداث یک زمین چمن مصنوعی فوتبال را در دست دارد. البته آنها برای ۱۴۰۲ نیز چند محله دیگر را به لحاظ ورزشی تجهیز خواهند کرد.

روند احداث چند زمین چمن مصنوعی محله ایی نیز در روستاهای رودان به اتمام رسید از فاریاب تا نازدشت رودخانه حتی روستاهای قلعه جغین هم صاحب چمن مصنوعی محله ایی شد.

قطار تحول ورزش رودان در حال حرکت است و با پیگیری های مسوولان شهرستان کلنگ چند سالن ورزشی چند منظوره نیز در روستاهای رودان به زمین زده شد و در این طرح هشت روستاها در آینده نزدیک صاحب سالن ورزشی خواهند شد.

اگر نگاهی به موفقیت های ورزشکاران رودانی در سال ۱۴۰۱ یک هم بی اندازیم متوجه می شوم آنها علی رغم داشتن رنج های فراوان کمر همت را بسته اند تا بگویند اگر چه امکاناتی نداشته اند و در این سالیان در حق شان کم لطفی های فراوان شده اما آنها راه قهرمانی و موفقیت را با غیرت و تعصب مثال زدنی شان خوب بلدند.

موفقیت های آنها در رشته های ورزشی مختلف آنچنان فراوان بود که نمی تواند در این چند سطر بر قلم آورد.

حالا نام ورزشکاران رودانی را می توان هر روز از سیمای ملی شنید بهناز ذاکری پور عضو تیم ملی والیبال نشسته با اخبار ورزشی بانوان گفتگو اختصاصی دارد و فاطمه ارزیابی نیز در جام نوروز بانوان برای تیم ملی فوتسال بانوان به میدان رفت. در رشته های رزمی که رودان همیشه زبانزد است . مهران قاسم زاده طلای کشوری را بر گردن آویخت حتی حالا رودان تیم هفت سنگ دارد که در لیگ یک کشور با نام هرمزگان نایب قهرمان شد.

 البته این تنها بخشی از افتخار آفرینی ورزشکاران با غیرت رودان است چرا که در رشته های همچون دو و میدانی به عنوان  قطب هرمزگان و یکی از پایگاه های استعداد ها کشور نامش به ثبت رسیده است.

وصف نام ها و افتخارات ورزشکاران رودان زمین در این چند سطر قابل نوشتن نیست اما آنچه باید به آن توجه داشته باشیم این است که  سال ۱۴۰۲ سال تحول ورزش رودان خواهد بود ، به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست.