زمین‌لرزه سرگز حاجی‌آباد خسارت جدی در پی نداشت
  • فرهنگی

  • بهمن 03، 1398 - 15:33


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان گفت: آخرین نتایج حاصل از ارزیابی در سرگز شهرستان حاجی‌آباد نشان‌گر این بود که زمین‌لرزه خسارت جدی در پی نداشته است.

به گزارش دریای اندیشه، سلحشور، در خصوص زمین‌لرزه چهارشنبه شب (دوم بهمن‌ماه) در سرگز شهرستان حاجی‌آباد، اظهار کرد: بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین‌لرزه‌ای به بزرگی به بزرگی ۵ و ۲ دهم ریشتر با عمق ۲۱ کیلومتر در ساعت ۲۲ و ۵۳ دقیقه شب گذشته سرگز شهرستان حاجی‌آباد را لرزاند.

وی افزود: پس از وقوع زمین‌لرزه بلافاصله تیم‌های ارزیاب خود را به منطقه اعزام و با مسئولان محلی ارتباط برقرار کردیم، خوشبختانه آخرین نتایج حاصل از ارزیابی نشان‌گر این بود که زمین‌لرزه خسارت جدی در پی نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان ادامه داد: البته ترک‌خوردگی‌هایی در بخش‌هایی از سازه‌های سرگز حاجی‌آباد به وجود آمده اما خسارت جدی گزارش نشده است.

سلحشور با تأکید بر اینکه تیم‌های ما در آماده‌باش کامل هستند، عنوان کرد: به مردم توصیه می‌کنم خونسردی خود را حفظ کرده و درصورتی‌که احساس می‌کنند منازلشان امن نیست و ترک‌های شدیدی دارد در جای امنی قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تا این لحظه نیاز به ایجاد کمپ اسکان ضروری در این منطقه نیست اما در صورت نیاز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.