افزایش موارد مثبت کرونا در هرمزگان ناشی از پیدا کردن موارد مثبت قبلی است
  • فرهنگی

  • اردیبهشت 07، 1399 - 07:24


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: افزایش موارد مثبت جدید کرونا در استان هرمزگان، اکثراً ناشی از پیدا کردن موارد مثبت قبلی است.

به گزارش دریای اندیشه ؛دکتر حسین فرشیدی ، افزود: با توجه به تعداد زیاد موارد مثبت در چند روز اخیر، تصمیم به تعطیلی بازار ماهی‌فروشان گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: عمده موارد مثبت روز گذشته(پنجم اردیبهشت‌ماه) استان هرمزگان در بندرعباس بوده و اکثر موارد مثبت جدید سرپایی بودند و نیاز به بستری نداشتند ولی باید در منزل یا نقاهتگاه‌ها ۱۴ روز قرنطینه  شوند.

فرشیدی با اشاره به اینکه یکی از علل افزایش موارد مثبت این چند روز اخیر افزایش نمونه‌گیری‌ها و انجام بیشتر تست تشخیصی هست، اظهار کرد: در ۷۲ ساعت گذشته حدود هزار مورد تست انجام شد.

وی با بیان اینکه زمانی که یک مورد مثبت گزارش داده می‌شود باید افراد خانواده نیز نمونه‌گیری شوند، اضافه کرد: افزایش موارد مثبت جدید اکثراً ناشی از پیدا کردن موارد مثبت قبلی هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ادامه داد: اخیراً بیمارانی که به دنبال بیماریابی پیدا می‌شوند اکثراً جوان و سرپایی هستند.

فرشیدی با اشاره به اینکه متأسفانه در سطح شهر شاهد شلوغی و تردد بی‌مورد شهروندان هستیم، اضافه کرد: از پنجم اردیبهشت‌ماه دستورالعمل‌ها باید پیاده شود و کارشناسان بهداشت محیط با شدت بیشتری نظارت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ادامه داد: رعایت فاصله یک متر تا یک و نیم متر باید هم از طرف مشتری‌ها و هم از سوی متصدیان فروش رعایت شود و در صورت عدم رعایت موارد ذکرشده با متخلفان قانونی برخورد خواهد شد.

فرشیدی در پایان عنوان کرد: در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی ممکن است  مشابه اتفاقی که در بازار ماهی‌فروشان افتاد در مجتمع‌های تجاری هم رخ دهد.

انتهای پیام